Škoda Octavia zvládá technické prohlídky velmi dobře - kde jsou její slabiny a přednosti?
Nejprodávanější
auto na českém trhu se drží dobře také jako ojetina. Vyplývá to z údajů
německých stanic technické kontroly Dekra a TÜV. Jediné výtky směřují
k osvětlení, starší octavie první generace špatně brzdí a technici
odhalují také problémy na zadních nápravách.

Jaké jsou typické neduhy octavií? Napoví údaje sesbírané na technických prohlídkách.
Dekra Škodu Octavia hodnotí jako nadprůměrné auto nižší střední třídy. Podobně dopadá tuzemský bestseller u konkurenční organizace TÜV.
Ten si všímá, že je populární škodovka vymyšlena tak šikovně, že konkuruje hned dvěma třídám aut – konkrétně Volkswagenu Golf i většímu Volkswagenu Passat.
Dekra kritizuje octavie za nekvalitní světla. Špatné nastavení světel je typické pro všechny druhy předních lamp – dálkové, tlumené i mlhové.
Problémy bývají také s příliš vysokými výfukovými emisemi a s opotřebovanými předními brzdovými kotouči.
Zájemci o jetou Škodu Octavia by si proto měli dát na stav brzd pozor. Aby je hned po koupi nepřekvapila investice do kotoučů a do předních brzdových destiček.
Dekra svá srovnání sestavuje podle najetých kilometrů. Zatímco mezi auty do 50 tisíc kilometrů je octavia průměrná, mezi vozy s více než 100 tisíci najetými kilometry si vede silně nadprůměrně.
Octavia druhé generace před faceliftem, který dal podobu v současnosti prodávanému modelu. Jako Octavia Tour je v nabídce nových vozů dodnes.
Také u společnosti TÜV se ukazuje, že zvláště starší modely patří k tomu nejlepšímu na trhu. Kupci ojetin tak určitě neudělají špatně, když sáhnou po octavii první generace.
TÜV zvláště doporučuje verzi s motorem 1,9 TDI s výkonem 66 kW/90 koní. Tyto motory byly velmi spolehlivé, neuvěřitelně úsporné a bez problémů hltají stovky tisíc kilometrů.
Špatnou volbou není ani benzinová šestnáctistovka s výkonem 100 nebo 102 koní.
První generace oktavií měla problémy naprosto identické se svým sesterským modelem Volkswagenem Golf.
Zlobí jejich „váhy vzduchu“, které hlídají správnou dávku vzduchu přiváděného do motoru.
Pozor si je dobré dát u Škody Octavia první generace na stav rozvodového řemenu, často kapituluje také spojka dieselového motoru. Tradiční jsou závady stahování oken.
Současná Škoda Octavia druhé generace má oproti svému předchůdci hlavní výhodu ve zvětšeném prostoru na zadních sedadlech.
TÜV uvádí mezi jejími neduhy potíže na nápravách, ale také s lakem a se zpracováním.
(buč)
Čtěte také:
TÜV Report 2012: kompletní statistiky spolehlivosti odhalují výsledky škodovek a dalších aut