Domů > Testy > Testy (statistiky) spolehlivosti aut

Jaké závady má nejčastěji bazarová Škoda Fabia?


velikost textu:
     
19.března 2012 00:01
 

Malá škodovka má všechny kvality svého mateřského koncernu Volkswagen. Ale také řadu společných nedostatků. Nereziví, řízení i brzdy jsou většinou odolné. Nejstarší kusy mají problémy s těsností motoru, ze kterého uniká olej.


Martin Urban
Fabia druhé generace patří ve srovnání s ostatními ojetinami k tomu lepšímu v nabídce bazarů 

Německá organizace TÜV, která provozuje síť stanic technické kontroly, fabii chválí. „Je jako Polo (Volkswagen), ale levnější,“ připomíná bratrské vztahy mezi českým a německým malým autem.

Avšak fabia se lehce promění v malý rodinný vůz – když zájemce zvolí variantu kombi, kterou německý bratr nemá.

Také společnost Dekra sbírá při technických prohlídkách informace o stavu kontrolovaných aut a fabii hodnotí jako nadprůměrné auto.

První generace malých škodovek, která se vyráběla mezi roky 1999 a 2007, popisuje jako lehce nadprůměrnou.

Jediné nedostatky nachází v oblasti řízení a podvozku a také na brzdách. Technici Dekry upozorňují na problémy na předních závěsech kol – hlavně na příčných ramenech.

Klasikou jsou také rezavé výfuky starší generací fabií a auta s vysokým počtem najetých kilometrů mají trable s těsností motoru. Ani účinek zadních brzd nebývá úplně v pořádku.

TÜV ve svém hodnocení neodrazuje zájemce o jetou fabii ani od litrového motoru s výkonem 50 koní. Ten se však udržel v nabídce mladoboleslavské automobilky jen krátkou chvíli.

Nejtypičtějším pohonem byly benzinové čtrnáctistovky MPI. TÜV označuje za zvláštně vhodný moderní motor 1,4 16V s výkonem 75 koní, a naopak kritizuje klapavé turbodiesely.

Oblíbená Škoda Fabia patří na technických prohlídkách k průměrným vozům


V roce 2007 vystřídala starý model nová Škoda Fabia, která se vyrábí dodnes.

Dekra chválí její robustní techniku a netrpí v porovnání s konkurencí tolika závadami jako první generace fabií.

Jen na zadních brzdách se podle TÜV opakují problémy známé u první verze tohoto v bazarech hojně kupovaného modelu.

A ani turbodieselové motory u druhé generace fabií, dokud používaly starší technologii čerpadlo-tryska (PD), nedělaly majitelům jenom radost. Lepší volbou je tříválcová benzinová dvanáctistovka.

V bazarech jsou Škody Fabia vedle octavií nejčastějším nabízeným zbožím. Za 100 tisíc korun lze pořídit poslední kusy fabie první generace staré asi pět až sedm let.

Čtyři roky staré fabie druhé generace stojí v bazarech obvykle nejméně 125 tisíc korun.

(buč)


Čtěte také:

Škoda Octavia zvládá technické prohlídky velmi dobře - kde jsou její slabiny a přednosti?

STATISTIKY SPOLEHLIVOSTI AUT na AutemBezpečně.cz



Diskuse

 
 
Martin - Spolehlivost Fabia 1,9 SDI
Na své stáří vynikající vůz co se spolehlivosti,nenáročnosti a ...

Celkem 1 příspěvků, poslední 6.11.2016 11:43:02.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

25.3.2023 9:36:03
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku