Hyundai i30 jako ojetina? Lehce nadprůměrná, bez velkých potíží
Nový
Hyundai i30 je po octaviích a fabiích třetím nejprodávanějším novým autem
v Česku. Jaké závady trápí jeho předchůdce jako ojetinu?

Nápovědu přinášejí statistiky společností Dekra a TÜV. V Německu sbírají údaje o autech, které přijedou na pravidelnou technickou prohlídku.
První generace Hyundaie i30 se začala vyrábět v roce 2007, od roku 2008 běží jeho produkce v Nošovicích. Už pár měsíců sjíždí z linek druhá generace tohoto modelu, brzy se přidá i nový kombík
Korejský zástupce nižší střední třídy se objevuje ve statistice spolehlivosti společnosti TÜV zatím jen mezi vozy, které prošly první prohlídkou po dvou až třech letech.
A patří mu v tomto srovnání lehce nadprůměrná 67. příčka mezi 127 sledovanými modely.
Společnou 67. pozici v žebříčku zabírá Hyundai i30 spolu se Škodou Fabia, Seatem Leon a Mercedesem třídy A.
Škoda Octavia je v tomto žebříčku o něco výše. Patří jí 54. příčka. (Kompletní žebříčky TÜV jsou zde.)
Žádný krasavec, druhá generace, jejíž prodej právě začíná, je o dost hezčí
Také Dekra hodnotí hyunadaie jako auto průměrné až lehce nadprůměrné. Tato síť technických kontrol netřídí auta podle stáří, ale podle ujetých kilometrů.
Mezi vozy s méně než 50 tisíci kilometry je Hyundai i30 označen jedním „plusovým znaménkem“ (maximem jsou dvě).
Ve srovnání vozů, které mají na počítadle kilometrů 50 až 100 tisíc kilometrů, udělila Dekra „i-třicítce“ průměrnou známku „nula“. Auta s horší kondicí dostávají jeden až dva minusy.
TÜV ve svém podrobném hodnocení uvádí, že Hyundai i30 zatím nemívá problémy s korozí, ani úniky oleje ho neohrožují.
Jeho technici na druhou stranu odhalují první problémy na nápravách a se světlomety.
Přední poloosy trápí problémy s klouby, Dekra u nich eviduje také špatné stabilizátory.
Velmi dobře obvykle fungují brzdy, jediné výtky na technických kontrolách směřují k ruční brzdě.
Praktický kombík první generace se nyní doprodává se základní cenou 290 tisíc korun
TÜV hodnotí také jednotlivé motory nabízené pro tento korejský vůz s rodným listem ze slezských Nošovic. Základní benzinovou čtrnáctistovku kritizuje za hluk, který motor vydává od středních otáček. Ve vyšších otáčkách pak působí svázaně. Jeho výkon je 109 koní.
TÜV raději doporučuje dieselový agregát 1,6 CRDi s výkonem 116 koní.
Chválí také komfortní odpružení, jinak prostorný interiér by mohl mít více míst pro hlavy cestujících.
České bazary nabízejí tři roky staré Hyundaie i30 za ceny od 180 do 230 tisíc korun. Dražší bývají kombíky a dieselové verze.
(buč)
Čtěte také:
Britové jsou letos nejvíce spokojení s Hyundai i30, značkám vládne Škoda
STATISTIKY SPOLEHLIVOSTI na AutemBezpečně.cz
Hyundai i30cw v testu: pragmatik bez emocí