Škoda Yeti má nejméně problémů na technických prohlídkách
Německá síť technických kontrol GTÜ vyhodnotila pět milionů prohlídek aut a sestavila žebříčky podle jejich kvality. Absolutním vítězem je Škoda Yeti.

Statistiky spolehlivosti neboli kvality aut sestavují v Německu nejen autoklub ADAC nebo síť technických kontrol TÜV. Ale také její konkurenti Dekra či GTÜ.
Právě GTÜ vydává své žebříčky kvality pro rok 2013 už v polovině září. Auta dělí podle velikosti i podle stáří.
Mezi malými auty přijíždí na předepsané prohlídky s nejméně vážnými závadami Toyota Yaris. Platí to pro tří- i pětileté vozy.
Žebříček tříletých aut nejvíce vypovídá o kvalitě nových vozů. Stav starších aut více ovlivňuje úroveň oprav a také každodenního zacházení.
Mezi tříletými malými auty patří druhá příčka vozu Hyundai i20, třetí je duo Fordů Fiesta a Fusion. Naopak poslední je Dacia Logan.
Zatímco mezi nejkvalitnějšími malými vozy přijíždí na STK s vážnou závadou jen asi osm vozů ze sta, stejné problémy má každý třetí logan.
Sedmiletým malým vozům vévodí v žebříčku spolehlivosti GTÜ Mazda 2, devítiletým Subaru Justy. Na předních příčkách se objevuje také Honda Jazz.
Naopak nejvíce závad mezi pětiletými vozy mívají Chevrolety Matiz, mezi sedmiletými Fiat Panda a ve srovnání devítiletých Peugeoty 106/107.
Toyota Auris je šampionem nižší střední třídy
Toyotám patří všechny první příčky mezi auty velikosti Škody Octavie nebo Rapid. Na první prohlídku, která je v Německu předepsaná už po třech letech, a ne po čtyřech jako v Česku, přijíždí s nejméně závadami Toyota Auris.
Druhé místo připadá na Hondu Civic a třetí na BMW řady 1. Nejvíce problémů má naopak Alfa Romeo 147.
Mezi staršími vozy vládne žebříčku další toyota - hybridní Prius. Na stupních vítězů se vedle aurise objevují také Subaru Impreza a Volkswagen Golf/Jetta.
Nejvíce vážných závad má mezi auty nižší střední třídy, které jsou nejméně pět let staré, Fiat Bravo/Stilo.
Spolehlivý Opel Insignia
V žebříčku aut střední třídy je na tom nejlépe Opel Insignia, kterému patří prvenství mezi tří- i pětiletými modely.
Starším vozům vládnou Honda Accord a Toyota Avensis. Dobře si vedou také BMW řady 3, Saab 9-3 a Audi A4.
Rapidní nárůst kvality opelů dokazuje poslední příčka dvojice Vectra/Signum mezi tříletými auty. Jejich nástupce naopak přehledům kvality kraluje.
Mezi pětiletými auty střední třídy je poslední Nissan Primera, mezi sedmiletými Renault Laguna a ještě starší žebříček uzavírá Alfa Romeo 156.
Škoda Yeti je celkovým králem letošních statistik spolehlivosti společnosti GTÜ
Yetiho vážné problémy nezlobí
V průměru pouze 1,8 vozů Škoda Yeti ze sta prohlížených má mezi tříletými vozy vážné problémy. Žádný jiný model napříč všemi velikostmi si tak dobře v žebříčcích GTÜ nevede.
Za yetim následují ve třídě SUV Peugeot 3008 a Subaru Forester. Poslední příčka patří Nissanu Pathfinder.
Pětiletým zástupcům "terénních" aut kraluje Peugeotu 3008, sedmiletým Lexus RX a devítiletým Porsche Cayenne.
Na stupních vítězů se objevují také vozy Mercedes GLK, BMW X3 nebo Toyota RAV4.
Propadákem mezi sedmiletými auty je Kia Sorento a mezi ještě staršími Jeep Wrangler.
Peugeot vládne minivanům
Mezi tři roky starými rodinnými velkoprostorovými auty trpí nejméně závadami Peugeot 3008. Následují Seaty Alhambra a Altea.
Starším modelům vládnou Mercedes třídy B a Seat Altea. Třetí příčka v porovnání množství vážných závad pětiletých minivanů patří Škodě Roomster.
K nejlepším vozům MPV starších ročníků náleží také Ford S-Max/Galaxy, Volkswagen Touran nebo Hyundai Matrix.
Nejčastěji poslední je v této kategorii Renault Kangoo. Samotné dno žebříčku pětiletých aut zbylo na Citroën C8.
Petr Buček
Čtěte také:
ŽEBŘÍČKY SPOLEHLIVOSTI AUT na AutemBezpečně.cz