Pořadí nejlepších značek vedou BMW, Audi a Mercedes, škodovky jsou sedmé
Škoda v žebříčku AutoMarxX poskočila za posledních šest měsíců nejvíce nahoru.

Index AutoMarxX vychází jednou za půl roku, v nejnovějším žebříčku vede BMW před Audi a Mercedesem.
AutoMarxX zkoumá v rozsáhlých dotaznících, jakou má která značka u řidičů pověst, jak pevné je její postavení na trhu, svou roli sehrává spokojenost zákazníků.
Důležitá je také technická vyspělost sledovaných aut, jejich bezpečnost, spolehlivost a vliv na životní prostředí. Údaje o spolehlivosti index čerpá ze statistik „žlutých andělů“ ADAC a z výsledků TÜV Reportu.
Studie vychází také z odpovědí několika tisíc čtenářů magazínu ADAC Motorenwelt, v potaz se bere také ztráta hodnoty u starších vozů značky.
BMW je lídrem žebříčku díky rekordním prodejům a vysoké body získává také za spokojenost zákazníků.
V tuzemsku nejprodávanější Škoda dostala vysoké známky v indexu AutoMarxX v ekologickém hodnocení. Těší se navíc spokojenosti majitelů a boduje také nabídkou svých produktů.
Za poslední půlrok se mladoboleslavská značka v žebříčku posunula o nejvíce příček nahoru.
Naopak největší posun směrem dolů zaznamenal Renault.
Celkově je tento francouzský výrobce na 25. místě. Úplné dno této statistiky patří lanciím, chevroletům a jeepům.
(buč)
žEBŘÍČEK ZNAČEK PODLE aDAC-AUTOMARXX (lISTOPAD 2013) | |||||||
Značka | Image značky | Tržní síla | Spokojenost zákazníků | Kvalita aut | Ekologie | Bezpečnost | Celkem |
Podíl v % | 10 | 10 | 15 | 30 | 15 | 20 | 100 |
1. BMW | 1,8 | 3,6 | 1,5 | 1,5 | 2,0 | 1,7 | 1,85 |
2. Audi | 1,6 | 3,5 | 1,6 | 1,5 | 2,0 | 2,0 | 1,90 |
3. Mercedes | 2,6 | 3,6 | 2,1 | 1,8 | 1,8 | 1,0 | 1,93 |
4. VW | 2,5 | 2,5 | 2,3 | 1,8 | 1,9 | 2,6 | 2,20 |
5. Lexus | 3,4 | 4,3 | 2,2 | 2,1 | 1,0 | 2,4 | 2,35 |
6. Porsche | 1,7 | 3,8 | 1,0 | 1,9 | 3,4 | 3,0 | 2,38 |
7. Škoda | 3,4 | 3,5 | 2,2 | 2,2 | 2,0 | 3,0 | 2,57 |
8. Volvo | 3,4 | 4,4 | 2,2 | 2,4 | 3,4 | 1,5 | 2,62 |
9. Jaguar | 3,6 | 4,4 | 1,4 | 2,8 | 2,2 | 2,7 | 2,72 |
10. Toyota | 3,6 | 4,3 | 1,9 | 2,3 | 1,8 | 3,4 | 2,74 |
11. Mini | 3,1 | 3,6 | 2,0 | 2,5 | 2,4 | 3,5 | 2,77 |
12. Subaru | 3,8 | 4,6 | 1,4 | 2,4 | 2,2 | 3,4 | 2,78 |
13. Ford | 3,9 | 4,1 | 3,1 | 2,4 | 2,0 | 2,8 | 2,83 |
13. Honda | 3,7 | 4,7 | 1,8 | 2,5 | 2,2 | 3,3 | 2,83 |
15. Mazda | 3,9 | 4,7 | 2,4 | 2,4 | 2,0 | 3,3 | 2,89 |
16. Opel | 4,1 | 4,2 | 3,6 | 2,5 | 2,2 | 2,9 | 3,03 |
17. Seat | 4,0 | 4,0 | 3,1 | 2,6 | 2,3 | 3,3 | 3,04 |
18. Mitsubishi | 4,0 | 4,8 | 2,6 | 2,6 | 2,2 | 3,3 | 3,05 |
19. Hyundai | 4,2 | 3,3 | 3,1 | 2,9 | 2,6 | 3,5 | 3,18 |
20. Kia | 4,3 | 3,7 | 3,0 | 3,0 | 2,4 | 3,5 | 3,19 |
21. Nissan | 4,0 | 4,5 | 2,7 | 3,0 | 2,9 | 3,6 | 3,30 |
22. Alfa Romeo | 3,7 | 4,8 | 3,4 | 3,4 | 2,0 | 3,4 | 3,34 |
23. Peugeot | 4,5 | 4,5 | 3,7 | 3,2 | 2,0 | 3,3 | 3,36 |
24. Citroën | 4,7 | 4,3 | 3,3 | 3,1 | 2,4 | 3,4 | 3,37 |
25. Renault | 4,1 | 4,5 | 3,3 | 3,2 | 2,8 | 3,8 | 3,47 |
26. Smart | 4,8 | 4,2 | 2,7 | 3,3 | 2,1 | 4,4 | 3,50 |
26. Suzuki | 4,0 | 4,4 | 2,9 | 3,2 | 2,8 | 4,3 | 3,50 |
28. Land Rover | 3,3 | 4,0 | 3,0 | 3,5 | 4,8 | 2,9 | 3,52 |
29. Dacia | 3,1 | 2,9 | 2,7 | 4,0 | 2,3 | 5,0 | 3,53 |
30. Fiat | 4,6 | 4,4 | 4,2 | 3,6 | 2,3 | 4,0 | 3,76 |
31. Lancia | 4,4 | 5,0 | 5,0 | 3,5 | 2,5 | 3,4 | 3,79 |
32. Chevrolet | 5,0 | 3,8 | 4,0 | 3,7 | 3,3 | 3,6 | 3,80 |
32. Jeep | 3,8 | 4,2 | 3,7 | 3,9 | 5,0 | 3,6 | 3,97 |
Poznámka: Známkuje se jako ve škole, jednička je nejlepší, pětka nejhorší známka.
Pramen: ADAC, listopad 2013
Čtěte také:
STATISTIKY SPOLEHLIVOSTI AUT na AutemBezpečně.cz