reklama  
 
 
Domů > Testy > Další testy

Srovnávací test: Baterie elektroskútrů vydrží o dost méně, než slibují výrobci


velikost textu:
     
17.srpna 2010 00:00
 
Malý skútr na baterie se zpravidla vybije po pár desítkách kilometrů, řidiči proto nezbývá než jeho akumulátory často dobíjet. Na druhou stranu odvedou výbornou službu všem, kteří s takovou malou motorku s maximální rychlostí 45 km/h jezdí ráno pro čerstvé pečivo nebo pár kilometrů do práce. Srovnávací test porovnal sedm skútrů na elektřinu.

ADAC
Sedm malých skútrů tankujících elektřinu se utkalo ve srovnávacím testu 

 

Výrobci elektroskútrů často slibují, že jejich malá motorka ujede na jedno nabití více kilometrů, než jaká je skutečnost. Vyplývá to z výsledků srovnávacího testu sedmi zástupců této nové kategorie dopravních prostředků. Test uspořádal německý autoklub ADAC.

Dva z pěti zástupců ve srovnávacích zkouškách patřily mezi jednomístné skútry, ostatní uvezou dvojčlennou posádku. A jejich jízda skončila hodně brzy. Po 20 kilometrech byly baterie strojů E-Ton a Elbike prázdné.

Dovozce tchajwanského skútru E-Ton E-Mo na český trh přitom uvádí, že zvládne až 40 kilometrů, tedy dvojnásobek oproti naměřeným hodnotám. Jeho cena je 42 900 korun.

Naopak nejlepší zástupci malých motorek na elektřinu zvládnou mezi dvěma zastávkami u elektrické zásuvky i 70 kilometrů.

Skútr E-Sprit nenašel v testu přemožitele, obstály jeho baterie i jízdní pohodlí

 

Žádný ze skútrů však zatím nenabízí jízdní dosah srovnatelný s benzinovými mopedy, proto ani jeden z testovaných strojů nedostal od ADAC nejlepší známku, kterou je jednička.

Na dvojku dosáhla dvojice skútrů značek E-sprit a InnoScooter. Jejich cena se pohybuje mezi 70 a 80 tisíci korunami a v testu obstály nejlépe v jízdním dosahu.

ADAC měřil počet kilometrů na jedno nabití u testovaných skútrů při letních podmínkách, kdy se venkovní teploty pohybují okolo 22 stupňů Celsia.

Nejméně bodů získal v porovnání sedmi skútrů stroj značky Elbike

 

Druhá část stejných zkoušek proběhla v podmínkách, kdy teplota klesla k bodu mrazu. A nízká teplota odhalila nedostatky některých akumulátorů.

Další body ztrácely testované skútry za dlouhou dobu, kterou potřebují k nabití baterek. Nejhůře se v tomto ohledu v testu projevil Solar Scooter. Jeho nabití trvá 12 hodin.

Test ADAC se vedle kapacity akumulátorů zaměřil také na komfort, bezpečnost, ovládání nebo jízdní vlastnosti skútrů. Po stránce bezpečí a pohodlí nejlépe obstál stroj značky E-Max.

(buč)

 VÝSLEDKY SROVNÁVACÍHO TESTU ELEKTROSKÚTRŮ

Model  Komfort Bezpeč. Jízda Elektro Náklady Hodnocení
Podíl10 %20 %20 %35 %15 % 
Dvousedadlové skútry
E-Sprit Silenzio 3,02,8 3,0 1,3 3,6 2,4 
InnoScooter EM 2500 Lith. 3,02,6 2,5 2,0 3,1 2,5 
E-Max 90 S 2,72,0 2,6 2,2 4,1 2,6 
Kreidler RMC-E Hiker 50 Amaze  2,92,5 2,8 2,1 3,6 2,6 
Solar-Scooter SC-25   3,32,8 3,2 2,6 2,8 2,9 
Jednosedadlové skútry
E-Ton 3,12,9 3,2 4,02,3 3,3 
Elbike 01 2010 3,33,6 3,5 4,2 2,5 3,6

Pramen: ADAC

 hODNOCENÍ aDAC

 0,6-1,5 velmi dobrý
 1,6-2,5 dobrý
 2,6-3,5 uspokojivý
 3,6-4,5 dostatečný 
 4,6-5,5 nedostatečný
 

Čtěte také:

Jízdní kola s pomocným elektromotorem jsou užitečná, ale drahá

Nedokonalé baterie brzdí rychlejší nástup elektromobilů. Budou však obchodovat se svou energií

Vybité akumulátory z elektromobilu zmizí v podzemní výměnné stanici 



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

22.11.2017 12:04:22
reklama
  reklama