Domů > Testy > Další testy

Kdo jezdí nafťákem, většinou mrzne, než se auto vyhřeje


velikost textu:
     
6.února 2012 00:01
 

Než se autem v mrazivých dnech rozšíří příjemné teploučko, může uplynout půlhodina. Mezi vozy, které topí pomalu, zařadil autoklub ADAC také Škodu Fabia Combi s dieselovým motorem 1,6 TDI.


Škoda
Jako v lednici si mohou připadat majitelé Škody Fabia Combi s turbodieselovým motorem 

Naftové motory většinou topí hůře než auta na benzin. Důvodem je jejich větší efektivita, s kterou spálí palivo a tím vytvoří méně zbytkového tepla. To se v autech využívá pro vytápění kabiny.

ADAC provedl test, při němž auta zmrzlá desetistupňovým mrazem vytápěl na příjemných 22 stupňů Celsia.

Ukázalo se, že některému autu trvá po rozjezdu takové prohřátí interiéru osm minut, jinému půl hodiny.

Rozdíly mezi auty na naftu a jezdícími na benzin nejlépe demonstroval Volkswagen Polo. Časový rozdíl mezi dvěma různými motory činil osm minut. Zatímco posádka benzinové verze už byla pěkně v teple, v dieselovém autě ještě řidiči a jeho doprovodu cvakaly zuby zimou.

Nejkratší čas – devět minut - potřeboval na vyhřátí interiéru z minus deseti stupňů na plus dvaadvacet Mercedes E500 Coupé.

Naopak nejdéle to trvalo dieselovému Seatu Ibiza.

ADAC upozorňuje, že také auta jezdící na naftu mohou topit rychle. Volvo S60 D5 pocházející ze severu Evropy zásobilo posádku očekávaným teplem za necelých deset minut.

Volvo S60 je na ledu jako doma. Překážkou není ani naftový motor.

Velikost auta nemá na rychlost vytápění zásadní vliv, konstatuje ADAC. Jako v malé lednici se může v mrazivých dnech cítit majitel dvousedadlového Smartu. V zimní bundě si v autě posedí 20 minut.

Mezi vozy nevhodné pro lidi, kteří nemají v oblibě zimu, jmenuje autoklub také Fiat Doblò Kombi 1,6 JTD Multijet, Volkswagen Sharan 2.0 TDI BlueMotion, Mercedes Viano 2.2 CDI Trend v prodloužené verzi, Peugeot 807 HDi FAP 165, Škodu Fabia Combi 1.6 TDI Elegance, Mitsubishi i-MiEV, Toyotu Auris 1.8 Hybrid Executive, Hondu Insight 1.3 Hybrid a Mini Cooper D Countryman.

Všem těmto autům trvá více než 20 minut, než vyhřejí interiér z minus deseti na plus 22 stupňů.

Uvedené časy se týkají předních sedadel. Vzadu může být v některých vozech příjemné teplo až po 37 minutách, ukázal test. Děti je proto lepší nechat déle v teplém oblečení.

Mezi premianty v rychlosti vytápění řadí test ADAC vozy Mercedes S 400 Hybrid, Volvo S60 D5, Mazdu 3 2.0 DISI, BMW X5 xDrive30d, Audi TT Coupé 2.0 TFSI, Peugeot RCZ 155 THP, BMW ActiveHybrid X6 a Porsche Boxster S 3.4 PDK. Jejich majitelé jsou v teple za méně než 15 minut.

(buč)

 

Čtěte také:

V některém promrzlém autě je teplo za pár minut, jinému to trvá půl hodiny



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

31.5.2023 18:11:56
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku