Jízdní kolo na střeše auta zvýší spotřebu o více než dva litry
Až
o dva a půl litru na sto kilometrů zvýší spotřebu paliva jízdní kola na střeše
auta. Cestování se tak prodraží o korunu na každý kilometr.

Autoklub ADAC změřil, jak se změní spotřeba paliva při převážení kol. Potvrdil, že menší vliv na ni mají bicykly v držáku na tažném zařízení.
Dvě kola upevněná na střešním nosiči zvýší spotřebu až o 41 procent, změřil autoklub.
Na zadním nosiči, který se spojí s tažnou „koulí“, převážená kola navýší apetit motoru jen o 18 procent.
Když dva cyklisté vyrazí autem s koly na střeše na výlet a najedou 100 kilometrů, musí počítat s nárůstem nákladů na cestu o zhruba sto korun.
Spotřeba v takovém případě činí podle ADAC u dieselového auta více než osm litrů nafty na sto kilometrů. Při rychlosti 130 km/h.
Bez zátěže přitom za stejných podmínek auto vystačí s necelými šesti litry nafty na sto kilometrů. Téměř dva a půl litru paliva navíc v aktuálních cenách představuje necelou stokorunu.
ADAC měření provedlo s vozem Opel Zafira. Spotřeba se střešním nosičem a dvěma bicykly vzrostla přesně o 2,43 litru nafty.
Nosič na tažném zařízení převážející dvě kola způsobil nárůst spotřeby o 1,06 litru.
U benzinových aut lze očekávat ještě větší změnu spotřeby při převážení kol.
Autoklub upozorňuje, že spotřebu paliva zvýší také samotný střešní nosič bez kol. Asi o pět procent.
Kdo má velké auto, neudělá chybu, když bezpečně zajištěný bicykl převáží uvnitř.
Jak roste spotřeba při převážení kol: Spodní osa představuje rychlost auta, vertikální spotřebu paliva. Červená křivka zobrazuje spotřebu nafty při převozu dvou kol na střešním nosiči. Modrá ukazuje spotřebu při transportu dvou bicyklů na nosiči upevněném k tažnému zařízení. Žlutá signalizuje spotřebu s prázdným střešním nosičem a zelená křivka odpovídá vozu bez nosičů (ADAC, květen 2012).
Čtěte také:
Test nosičů kol na střechu a na tažné zařízení: který se jednoduše ovládá a je bezpečný?