Test automyček: lepší volbou jsou průtahové a vyšší cena neznamená více čistoty
Test porovnal 150 myček aut. Důležité je tlakové předmytí obsluhou.
Německý autoklub ADAC porovnal kvalitu mytí osobních aut u 150 firem.
Ukázalo se, že cena mytí nevypovídá o nabízených službách.
84 testovaných zařízení patří mezi tunelové neboli průtahové myčky. Auta se v jejich pásech posunují při zařazeném neutrálu tunelem od vjezdu k výjezdu.
Zbylých 66 testovaných myček jejich výrobci označují jako portálové.
Vozidla v nich najíždějí k portálu, tam je řidiči zabrzdí a po celou dobu mytí se auta nehýbou.
Test autoklubu ukázal, že lépe auto zvládnou umýt tunelové myčky, které auto samy "protáhnou" přes kartáče až k sušení.
Největší devizou tunelových myček je intenzivnější předmytí vozidel.
To se nejčastěji odehrává pod patronátem obsluhy, která k předmytí používá tlakovou pistoli.
Obejde s ní auto ze všech stran, v létě smyje hmyz z předního nárazníku a v zimě zase vystříká z podběhů kol zbytky soli.
Na portálových myčkách narazí majitelé aut na obsluhu jen zřídka.
Do průtahové myčky vjíždí jedno auto za druhým. Obsluha i pečlivé tlakové předmytí bývají samozřejmostí.
Pracovníci autoklubu připravili testovaným vozům špínu na několika pro kartáče hůře přístupných místech - například v klikách dveří nebo na zpětných zrcátkách.
Výsledky 150 testovaných myček přitom vyloučily souvislost mezi cenou a kvalitou mytí. Cena se pohybovala v přepočtu od 90 do 230 korun.
ADAC vždy u zkoušených zařízení vybral základní program s předmytím.
Mytí auta na ulici nebo na zahradě je v Německu stejně jako v Česku zakázané. Kvůli nečistotám a chemikáliím, které mohou proniknout do spodních nebo povrchových vod.
(buč)
Čtěte také:
Auto v zimě do myčky může, ale žádá si silné předmytí