Domů > Testy > Další testy

Kontrola tlaku v pneumatikách je už povinnou výbavou. Jak tyto systémy dopadly v testu?


velikost textu:
     
30.dubna 2014 00:00
 

Správně nahuštěná kola zlepšují bezpečnost, snižují spotřebu paliva i emise. Proto nová auta dostávají automatické systémy, které správný tlak hlídají.


Volkswagen
Přímo na přístrojové desce vidí řidič varování na úbytek tlaku v pneumatice 

Od letošního roku musí mít všechna nová auta ve výbavě kontrolu tlaku v pneumatikách. Výrobcům to nařídila Evropská unie.

Když poklesne tlak vzduchu v kolech auta o 0,5 baru, zvýší se spotřeba o 0,3 litru paliva na sto kilometrů.

Podhuštěná kola nebo náhlý defekt znamenají nebezpečí.

Švýcarský autoklub TCS otestoval, jak dobře nové povinné systémy měří tlak v pneumatikách.

Automobilky podle testu montují do svých vozů dva systémy: v prvním případě využívají senzor uvnitř pneumatiky upevněný na disku. Měří tlak a hodnoty odesílá k řidiči, který jej může kdykoliv zkontrolovat. 

Když náhle tlak v kolech poklesne, vyšle systém rychlé varování. Na přístrojové desce se rozsvítí kontrolka s pneumatikou.

Druhou možností je systém, který je součástí ESP a ABS. Měří otáčky kol. Když jedno z nich náhle změní své chování, na vině je právě úbytek tlaku v pneumatice.

První systém, kdy je čidlo přímo v pneumatice, bývá označován jako přímý, druhý, který je součástí elektronických systémů, je nepřímý.

Podle TCS je lepší volbou systém přímého měření v pneumatice. Na úbytek tlaku vzduchu totiž reaguje rychleji a řidič dostává dříve varování.

Přesto jsou podle autoklubu oba dva systémy dodávané přímo automobilkami přínosné. Zvyšují bezpečnost.

Další část testu se zaměřila na kontrolní systémy, kterými lze vybavit starší vozy. V obchodech s autodoplňky je lze pořídit za dva tisíce korun i za trojnásobek.

Většinou fungují tak, že se jedna část zařízení připevní na ventilky. Naměřené údaje vidí řidič před sebou na malém displeji. Anebo na svém mobilním telefonu. 

Oba testované výrobky značek TireMoni a ATBS fungovaly v testu velmi dobře. Druhý jmenovaný však vyžaduje spojení pouze s telefonem značky Apple.

Autoklub TCS se zaměřil i na klasické měřící přístroje, které řidiči používají ke zjišťování tlaku vzduchu v pneumatikách. 

Přesněji měřily digitální měřáky, analogové za nimi zaostaly.

(red)



Takový systém kontroly tlaku lze instalovat i ve dříve vyrobených vozech


Čtěte také:

TESTY DOPLŇKŮ NA AutemBezpečně.cz


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

3.6.2023 20:17:33
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku