Passat na plyn má konečně sobě rovné soky z řad hybridů

Za šetrnost k životnímu prostředí se platí. Passat 1.4 TSI EcoFuel a Toyota Prius nově s osmnáctistovkou za zhruba 700 tisíc korun získaly při hodnocení 92 bodů. Honda Prius s objeme motoru 1300 kubíků má o pouhý bod méně, ale stojí už mnohem přijatelnějšího půl milionu. I taková cena zatím brání masovějšímu prodeji, ale kdo najezdí měsíčně velkou porci kilometrů a příroda mu není lhostejná, tomu by se šetrné auto mohlo vyplatit i finančně.
Prius i Insight si během testů v reálném provozu řekly v průměru o pouhých 4,6 litru na 100 km. Vozy za sebou zanechaly stejně velký – v tomto případě spíš malý - mráček CO2, až na dálnici byla o chloupek horší Honda. Toyota si také polepšila při měření výfukových zplodin. Skvělého výsledku v podobě pěti hvězdiček si vysloužil každý vůz z vítězné trojice.
Nejekologičtější passat nese označení EcoFuel Foto: VW
A také si udělal rovnou mezi svými členy rozsáhlý průzkum. Zeptal se, jestli spotřeba jejich aut odpovídá hodnotám udávaným výrobcem. A většina respondentů uvedla, že spotřeba paliva je vyšší, než jakou stanoví údaje na papíře. Přitom víc než polovina z respondentů uvedla, že při koupi auta je udávaná spotřeba jedním z rozhodujících faktorů. Testy i průzkumy, jaké provádí ADAC, mají tedy své opodstatnění a vyplatí se jimi řídit.
Martin Urban