Domů > Zprávy

Na podzim 2009 nasbíral v crash testech Euro NCAP nejvíce bodů Opel Astra


velikost textu:
     
26.listopadu 2009 00:03
 
Právě uveřejněné výsledky posledních crash testů zkušebny Euro NCAP vypovídají o sílícím důrazu na bezpečnost aut. Pět hvězdiček se stalo standardem, a auto, které jich získá méně, je pak zkoumáno pod drobnohledem. Černého Petra si tentokrát vytáhla Toyota Urban Cruiser.

Euro NCAP
Toyota Urban Cruiser projevila v crash testech Euro NCAP chabé schopnosti zejména při ochraně dospělé posádky. Celkový počet bodů pak nestačil na víc než tři hvězdičky.

 

Získat v crash testu pět hvězdiček je dnes vysněnou metou každého nového auta uvedeného na trh. Usilují o ně jak luxusní koráby silnic, tak běžné rodinné vozy, a dnes už i miniauta ne o moc větší než nákupní vozík v hypermarketu.

Nejvíce bodů v tuctu naposledy testovaných aut vybojovala nastupující generace Opelu Astra a o jediný bodík předstihla nejmenší SUV od BMW, model X1. Opel za sebou zanechal i další prestižní značky Mercedes nebo Infiniti, což je luxusní odnož automobilky Nissan.

Výborně si při zkouškách vedl sedan nižší střední třídy Chevrolet Cruze. 96 % za ochranu dospělých mohly ostatní testované vozy jen závidět - až na Astru s 95 procenty.

Crash testy mají své vítěze i v ostatních kritériích. BMW X1 dostalo nejvyšší ohodnocení za ochranu dětí a chodců. Značka, která se soustředí zejména na přesnou jízdu, výkon a dravý vzhled, jako by se nyní obrátila na víru a chtěla život ve voze a okolo něj zpříjemnit i někomu jinému než pouze řidiči.

Luxusní SUV Infiniti FX je napěchované bezpečnostními systémy, získalo za ně téměř maximum - 99 %. Jen o procento pozadu je ryze rodinný Peugeot 5008 pro početné, až sedmičlenné rodiny.

Pro nejnovější generaci Chevroletu Spark, který přijde na trh v roce 2010, se pátá hvězdička nerozsvítila. Ale stál náležitě na špičkách, když po ní sahal, plný počet hvězd utekl malému autu o jediný bod. Osudovou se mu stala absence stabilizačního systému ESP.

Ostudu si při testu uřízla automobilka Toyota se svou novinkou Urban Cruiser. Přestože měl vůz kolenní airbag, při čelní kolizi narazila figurína simulující řidiče kolenem do přístrojové desky. A při bočním nárazu do sloupu nedokázal okenní airbag zabránit úrazu hlavy.

(rub) 

VÝSLEDKY CRASH TESTŮ EURO NCAP - lISTOPAD 2009
Model vozu
Počet hvězdBody cekově
Dospělí (%)
Děti (%)
Chodci (%)
Bezpečnostní systémy (%)
BMW X1
 5 80 87
 86
 63
 71
Citroën DS3
 5 73 87 71
 35 83
Chevrolet Cruze
 5 79 96 84 34 71
Chevrolet Spark
 4 69 81 43 43 71
Infiniti FX
 5 77 86 77 44 99
Mazda 3
 5 77 86 84 51 71
Mercedes třídy E  5 77 86 77 58 86
Mercedes GLK
 5 77 89 76 44 86
Opel Astra
 5 81 95 84 46 71
Peugeot 5008
 5 77 89 79 37 97
Toyota Urban Cruiser
 3 62 58 71 53 86
VW Scirocco
 5 76 87 73 53 71

Pramen: Euro NCAP

 

Čtěte také: 

Crash testy: Děti na sedadle spolujezdce jsou ve velkém nebezpečí

Lyže a sáňky uvnitř auta se při nárazu promění v nebezpečnou lavinu 



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

30.9.2023 7:56:53
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku