Další cenový trhák Renaultu: auto větší než octavia a jen za 300 tisíc
.jpg)
„Fluence je dlouhý, nízký vůz. Když požádáte dítě, aby nakreslilo auto, namaluje něco, co bude fluence připomínat,“ řekl při představení novinky Bernard Chrétien, ředitel českého zastoupení Renaultu.
Bernard Chrétien chtěl přirovnáním k dětské kresbě zdůraznit, že novinka je automobilovou klasikou s tradičními tvary. Detaily nového Renaultu Fluence však z tohoto auta dělají vyzrálý a moderní vůz. Za velmi nízkou cenu.
Stačí mít bez stokoruny tři sta tisíc a Fluence vám bude říkat pane. Ani základní výbava není nikterak holá. Zahrnuje šest airbagů, ABS, ESP, klimatizaci, tempomat nebo rádio s CD přehrávačem. Pro mnohé nebude důvod připlácet za další doplňky.
Fluence je přitom velkým autem s délkou 4,62 m. Své ještě levnější sourozence v podobě Renaultu Thalia nebo Dacie Logan přerůstá do délky o bezmála půl metru, o pět centimetrů za francouzskou novinkou zaostává Škoda Octavia.
Robustně působící fluence, postavený hlavně na základech Renaultu Mégane, je i o kousek vyšší a širší než oblíbená škodovka a jasně ji poráží svým 2,7 metru dlouhým rozvorem (octavia II má rozvor 2,58 m). To se projeví v prostorné kabině.
„Mimořádný je prostor na zadních sedadlech,“ tvrdí Bernard Chrétien. Kufr nabízí objem 496 litrů.
Nový renault je dlouhý 4,62 m, Škoda Octavia je o pět centimetrů kratší
Fluence nabídnou dealeři renaultu s jedním ze tří motorů. Základní cena se váže k benzinové šestnáctistovce s výkonem 81 kW/110 k. Oba diesely mají objem 1,5 litru.
Za 340 tisíc lze zakoupit nižší výkonovou variantu (63 kW/85 k) motoru na naftu. Silnější má o dvacet koní víc a je k mání s vyššími stupni výbav za částku od 380 tisíc korun. Oproti už tak rozsáhlému základnímu vybavení zahrnuje třeba zadní parkovací senzory, automatickou klimatizaci či litá kola.
Zelený fluence
Když na podzimním autosalonu ve Frankfurtu šéf francouzského automobilového koncernu Carlos Ghosn představoval plány na výrobu elektrických renaultů, ukázal také na nový fluence. Velký sedan nebude chybět mezi kvartetem elektromobilů, které Renault hodlá začít vyrábět už v roce 2011.
„O něco se zmenší kufr, prostor zaberou baterie. Ale jestli elektrický Renault Fluence nabídneme i v Česku, to zatím nevíme,“ říká šéf místní pobočky Bernard Chrétien.
Podle něj se Česko zatím staví k alternativním pohonům zády. Elektromobily se asi neobejdou v začátcích bez podpory státu při výstavbě elektrických přípojek určených k dobíjení.
Některé evropské státy připravují pro elektromobily daňové výhody nebo finanční dotace na nákup aut na elektřinu až do výše pěti tisíc eur. „Švédsko, Švýcarsko nebo Francie jsou v tomto ohledu vstřícnější. V zemích, jako je Česko, nevíme, zda elektrická auta budeme prodávat,“ uzavírá Bernard Chrétien.
Elektrické Renaulty Fluence se minulý týden představily účastníkům kodaňského klimatického fóra, kteří si mohli vyzkoušet jízdu s prototypy připravovaných vozů na vlastní kůži.
Petr Buček
Největším handicapem Renaultu Fluence je jeho malý přístup k zazazadlům
Čtěte také:
Test Renaultu Grand Scénic 2.0 dCi: stěhovák s maturitou