Nový Opel Meriva dostane neobvyklé zadní dveře

Meriva se letos představí ve druhé generaci a opět zaujme místo mezi nejmenšími auty se zvýšenou karoserií a nafouknutým prostorem pro posádku i jejich zavazadla.
Na startovní čáru se postaví vedle konkurenčních vozů, jimiž jsou Škoda Roomster, Renault Modus, Citroën C3 Picasso nebo Kia Venga.
Od všech ostatních rodinných aut se meriva odliší zadními dveřmi, které se otvírají protisměrně. Opel díky tomuto řešení slibuje jednodušší přístup k zadním sedadlům. Usnadnit se má přístup k dítěti v dětské sedačce, ale také nastupování a vystupování vzrostlejších potomků.
Meriva s netradičním konceptem dveří si odbude veřejnou premiéru v březnu na autosalonu v Ženevě, v létě bude stát v showroomech. Cenu oznámí automobilka před spuštěním prodeje, meriva první generace se nyní vyprodává za akční ceny od 265 tisíc korun.
Na prvních fotografiích působí meriva zajímavěji než předchozí model
Oproti předchůdci se novinka zvětšila jen nepatrně. Zcela nový je design karoserie, který připomíná své větší sourozence Astra a Insignia.
Zadní sedadla merivy budou opět posuvná, rozdělená na tři kusy a snadno sklopitelná.
Opel tvrdí, že systém zadních dveří pojmenovaný FlexiDoors testoval na zákaznících už od roku 2006. Úspěšné ohlasy poslaly novinku do sériové výroby.
K motorům pro svůj nový model automobilka Opel oznámila jen stručnou informaci, že budou hospodárné, přeplňované a jejich výkon se bude pohybovat v rozmezí od 75 do 140 koní.
Meriva se podobně jako další auta s vyšším sezením a praktickou karoserií zařadí mezi vozy oblíbené nejen u rodin, ale také u starších řidičů. Těm se většinou hodí jak chytře řešená karoserie, tak i jednodušší nastupování na zvýšená sedadla.
(buč)
Kliky předních i zadních dveří jsou blízko sebe, při současném nastupování na přední i zadní sedadla si budou muset dát cestující přednost
Čtěte také:
Rodiny, které budou v roce 2010 kupovat nové auto, mají z čeho vybírat
Benzin zdražuje, auta zlevňují. Začíná rok akčních cen?
Test Citroënu C3 Picasso 1.4: hravý, malý, přesto rodinný vůz