Také škodovky vstoupily do nového roku s nižšími cenovkami

Nejprodávanějším autem na českém trhu se v předešlém roce poprvé stala Škoda Octavia, která předstihla svou menší tovární příbuznou fabii. Mladoboleslavská automobilka si za rok 2009 mezi osobními auty pro sebe ukrojila asi 30procentní podíl.
A protože hospodářská krize táhne prodeje nových aut všude v Evropě dolů, patří akční ceník k výbavě prodejce aut stejně samozřejmě jako volant na místo řidiče.
Tuzemský bestseller Octavia tak vstupuje do prvních třech měsíců roku 2010 se základní cenou 312 900 korun. Akční ceníky platí do konce března.
Nejlacinější octavia má motor 1.4 s výkonem 59 kW a ve výbavě nazvané Prima nechybí ABS, čtyři airbagy a klimatizace.
Stejně vybavený model s turbodieselovým motorem 1.9 TDI stojí od 399 tisíc korun, dalších 40 tisíc se připlácí za kombík.
V nabídce prodejců škodovek nadále zůstává také Octavia Tour neboli oktávka první generace. Dosluhující, ale stále spolehlivý vůz s velkým kufrem a malým prostorem pro cestující na zadních sedadlech je k mání za částky od 272 tisíc korun, kombík je dražší o 20 tisíc.
Levnější „stará oktávka“ má motor 1.6 na benzin, 31 tisíc korun navíc stojí turbodiesel 1.9.
Dobře vybavená fabia za 237 tisíc
Z pozice lídra českého trhu sestoupila v roce 2009 Škoda Fabia, stále však s náskokem vede prodeje malých aut. V novoročním ceníku vydaném automobilkou se může pochlubit základní cenou o stokorunu nižší, než je hranice 200 tisíc korun. Pod kapotou má motor 1.2 s výkonem 44 kW.
Fabia za dvě stě tisíc korun se prodává pouze ve výbavě Easy, která se vyznačuje tím, že k základnímu vybavení nelze až na rádio nic přikoupit. Výbava z továrny zahrnuje ABS a čtyři airbagy, zadní sedadlo není dělené, chybí plato nad kufrem.
Výbavu Easy nelze vůbec objednat pro Fabii Combi, která také dostala akční nabídku s cenou od 217 tisíc korun.
Několik desítek tisíc korun navíc však udělá z fabie velmi dobře vybavený vůz, kterému nechybí klimatizace, rádio, metalíza nebo čtyřletá záruka. Takto vybavená „krátká“ Fabia Magic stojí od 237 tisíc, kombík je dražší o deset tisíc korun.
Záruky se prodlužují až na sedm let
Nejméně se výhodné nabídky dotkly nejmladších modelů z produkce Škody – yetiho a superbu. Dlouhé limuzíny se nedočkaly slev vůbec, yeti dostal 30tisícové zvýhodnění některých verzí v cenové hladině okolo 600 tisíc korun.
Zkrátka v rámci slev nepřijdou zájemci o praktickou Škodu Roomster. Rodinně zaměřený model stojí nyní nejméně 263 tisíc korun - o čtyři tisíce více účtují prodejci za variantu Duo se čtyřletou zárukou namísto obvyklé dvouleté. Varianta Duo navíc disponuje bohatou výbavou zahrnující litá kola, rádio, klimatizaci a další prvky, za které by jinak automobilka účtovala 108 tisíc korun.
Právě garance se vedle cen stávají tahákem pro nákup nového auta. Nejvýhodnější je v tomto korejská Kia, která od ledna v Evropě prodává všechny své modely se sedmiletou zárukou.
Petr Buček
Čtěte také:
Benzin zdražuje, auta zlevňují. Začíná rok akčních cen?
Další cenový trhák Renaultu: auto větší než octavia a jen za 300 tisíc
Rodiny, které budou v roce 2010 kupovat nové auto, mají z čeho vybírat