Domů > Zprávy

Detroitský autosalon potvrzuje nástup elektrické éry


velikost textu:
     
13.ledna 2010 00:03
 
Po Praze právě začíná jezdit linkový elektrický autobus, první automobilky nabídnou letos sériové elektromobily a ekonomickou krizí zmítané Spojené státy vysílají v těchto dnech světu z detroitského výstaviště jasný signál: Budeme tankovat elektřinu! Svou premiéru v Detroitu slaví také nový Ford Focus.

Ford
Nový Ford Focus patří mezi hlavní poutáky právě probíhajícího autosalonu v Detroitu 


Zatímco autosalony v posledních letech dávaly největší šanci na prosazení vodíkovým pohonům, dnes jsou auta s touto technologií v pozadí. Mezi novými pohony mají neblíže do masové výrobu v současnosti elektromobily.

Potvrzení tomuto trendu vystavuje lednový autosalon v Detroitu, který se koná v jedné z kolébek automobilismu.

Prakticky každá premiéra nového modelu na autosalonu se nevyhne otázce, kdy se představovaná novinka dočká své elektrické verze.

V Detroitu se například představuje nový Ford Focus. Do prodeje se dostane v roce 2010, v Evropě až se začátkem dalšího roku. Ford připojil informaci, že v roce 2011 má následovat také focus na elektřinu.

Volkswagen přivezl na severoamerickou výstavu aut kupé odvozené od modelu Golf. Německá automobilka uvažuje o doplnění mezery mezi ryze sportovním vozem Scirocco a kupé na bází passatu.

Studie s pracovním názvem NCC (New Compact Coupe) představuje zamýšlený hybridní pohon pro volkswageny. Vedle motoru 1.4 TSI, který se objevuje třeba pod kapotou Škody Superb, pracuje elektromotor s výkonem 20 kW. Ten přidává svou sílu při zrychlování a předjíždění, ale může také chvilkově převzít celý pohon auta.

Výsledkem je podle německé automobilky průměrná spotřeba tohoto celkem sportovně založeného vozu pouhých 4,2 litru na 100 km. Z 0 na 100 kilometrů přitom zrychlí za 8,6 vteřiny.

Golf kupé je zatím jen studií, o sériové výrobě automobilka nic neprozradila

 

Čistě elektrické auto představuje v Detroitu Audi. Do Ameriky přivezla německá automobilka ukázat další vývoj sportovního elektromobilu e-tron, který se poprvé představil na podzim loňského roku na přehlídce ve Frankfurtu. Svými kompaktními rozměry připomíná sériový model TT.

E-tron má tentokrát dva elektromotory s celkovým výkonem 204 koní. Váží 1350 kilogramů a z toho připadá na těžké baterie celých 399 kg.

Sportovní audi s nimi dojede až 250 kilometrů daleko, dobíjení trvá 11 hodin. Když je k dispozici silnoproud 400 voltů, zkrátí se naplňování akumulátorů na dvě hodiny.

Jako u většiny studií elektroaut nechtějí představitelé Audi datum zahájení sériové výroby oznámit. Na podzim ve Frankfurtu však padl termín pro elektrické sportovní kupé, má jím být rok 2012.

Značka GMC představila v Detroitu auto pro mladé Američany, kteří už nestojí o žíznivá a obří SUV. Studie Granite je dlouhá čtyři metry.

 

Jasnou jedničkou na poli již vyráběných hybridních aut je v USA, Japonsku i Evropě Toyota se svým priusem. V Detroitu představuje studii o půl metru kratšího hybridního auta určeného především pro městský provoz.

Svou hybridní technologii postupně Toyota rozšiřuje do více a více modelů své značky.

Detroitský autosalon potrvá do 24 ledna.

Petr Buček

 

Čtěte také:

Nebezpečně tiché elektromobily musí nahlas vrčet - ale třeba taky bučet

Nedokonalé baterie brzdí rychlejší nástup elektromobilů. Budou však obchodovat se svou energií

Vybité akumulátory z elektromobilu zmizí v podzemní výměnné stanici 



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

30.9.2023 7:53:18
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku