Další konkurence pro Škodu Yeti: Citroën C4 Aircrosser a Peugeot 4008
Stále populárnější auta,
kterým se říká kompaktní SUV a jejichž reprezentantem jsou Škoda Yeti nebo
Dacia Duster, dostanou nové konkurenty. Citroën a Peugoet stejně jako
několikrát v poslední době připravily své novinky spolu
s automobilkou Mitsubishi.

Novinky nesou jména Citroën C4 Aircrosser a Peugeot 4008. Jejich předlohou je Mitsubishi ASX, které se prodává už od loňska.
Zájemci o francouzské přírůstky mezi vozy SUV si však počkají do příštího jara. Citroën i Peugeotu přivezou nejprve ukázat své novinky na březnový autosalon do Ženevy.
Kompaktní SUV v podání Peugeotu 4008
Spolupráce mezi francouzským koncernem PSA a japonskou značkou Mitsubishi je už tradicí.
Jedna trojčata jezdí mezi většími SUV, než jsou nyní ohlášené novinky. Jedná se o Mitsubishi Outlander, Citroën C-Crosser a Peugoet 4007.
Další trojčata stejných značek "tankují" elektřinu. Městská minivozítka se nyní perou o přízeň prvních zákazníků, kteří se rozhodli opustit svět ropných paliv.
Nejprve se objevilo malé Mitsubishi i-MIEV, poté skoro identické vozy na trh vyslal Peugeot v podobě modelu iOn a Citroën se jménem C-Zero.
Citroëny mají na zadních světlech stále častěji jakýsi zub, nový C4 Aircrosser nebude výjimkou
Nová SUV získají tvář typickou pro své mateřské automobilky. Citroën C4 Aircrosser dostane velké přední světlomety a logo s linkami rozbíhajícími se po celé přídi auta.
Peugeot posadí svého lva ve znaku nahoru na přední kapotu a design přídě bude podobný nedávno uvedenému modelu 508.
Kolik budou francouzská kompaktní SUV stát, je zatím ve hvězdách. Leccos ale napoví ceník Mitsubishi ASX.
Jeho základní verze s benzinovým motorem a pohonem pouze předních kol stojí 430 tisíc korun. Pohon všech kol je k mání pouze k turbodieselu a přijde nejméně na 600 tisíc.
Jednodušší, ale pěkně uhlazená zadní část Peugeotu 4008
Také nový peugeot a citroën budou mít jako základní pohon benzinovou šestnáctistovku s výkonem 115 koní, která bude roztáčet pouze přední kola.
Čtyřkolky se představí v kombinaci s motory 1,6 HDI (110 koní) a 2,0 HDI (150 koní).
Obě auta jsou dlouhá 4,34 metru, široká 1,8 m a vysoká 1,63 metru. Objem kufru činí 442 litrů.
Pro srovnání: Škoda Yeti je o 12 centimetrů kratší, ale o šest cm vyšší. Kufr mladoboleslavského vozu nabízí objem 416 litrů.
(buč)
Čtěte také:
Deset nejlevnějších SUV se vejde do půl milionu
Malé vozy na silnici i do terénu zažívají konjunkturu