Přijíždí nový bavorský král: BMW řady 3
BMW
řady 3 opouští vyhraněný design, který se řadě lidí líbil, ale měl také spoustu
odpůrců. Nová „trojka“ bude podobně jako BMW řady 5 uhlazené auto se sportovním
nádechem.

Nová trojka s karoserií sedan přijede do prodejen začátkem příštího roku. Kombík a hybridní verze se představí později - na podzim.
Nově bude BMW řady 3 k mání ve třech výbavách. Sport Line sází uvnitř i zvenčí na detaily v černé barvě.
Luxury Line dává přednost chromovým doplňkům a lištám. A konečně Modern Line si za materiál použitý na detailech přední masky i obkladu interiéru vybralo hliník.
Oproti předchůdci novinka povyrostla. Do délky téměř o deset centimetrů na 4,62 metru, rozvor kol se protáhnul o pět centimetrů (má 2,81 m).
Větší rozměry mají přinést zvětšený vnitřní prostor. Cestující se prý mohou těšit také na vyšší jízdní komfort.
V mnohém se nová "trojka" podobá větší "pětce"
Hmotnost nového BMW řady 3 se však má snížit, podle tvrzení BMW ve srovnání s dosluhujícím modelem až o 40 kilogramů.
Objem kufru tohoto čtyřdveřového sedanu se zvětšil o 20 litrů na 480 l.
Čtyři motory na výběr dostanou zájemci o novou „trojku“ zkraje příštího roku, kdy novinka zamíří do výroby. Dva benzinové a dva na naftu.
Pod označením 320d se bude nabízet naftový čtyřválec s výkonem 163 nebo 184 koní.
Jeho slabší výkonová verze bude mít nízkou průměrnou spotřebu 4,1 litru nafty na 100 kilometrů díky paketu EfficientDynamics.
Kombinaci úsporného provozu a dynamické jízdy zajišťuje znovuvyužití brzdné energie, vypínání kompresoru klimatizace a mimo jiné také pneumatiky s nízkým valivým odporem.
Nová palubní deska BMW řady 3 s velkým displejem uprostřed
Benzinové motory zastupují zkratky 328i a 335i. První je přeplňovaný čtyřválec s výkonem 245 koní.
Také silnějšímu motoru 335i přidává na síle přeplňování a výsledkem je 306 koní tohoto řadového čtyřválce.
K jeho zrychlení z 0 na 100 km/h má stačit 5,5 vteřiny. Šestiválec přitom podle BMW vystačí se 7,9 litru benzinu, pokud je kombinován s manuální šestistupňovou převodovkou.
S osmistupňovým automatem prý bude potřebovat dokonce jen 7,2 litru benzinu na stovku kilometrů. Obě převodovky jsou k mání ke všem čtyřem motorům.
Sériovou výbavou nového BMW řady 3 je start/stop systém motoru. U obou převodovek lze na voliči vedle řadicí páky nastavit jízdní styl - nabízí se šetrné Eco, pohodlný Comfort, rychlejší Sport a nejdynamičtější Sport+.
Základní cena jednoho z nejoceňovanějších vozů střední třídy v Česku zatím není známá. Předchůdce stojí s motorem 320d 876 tisíc korun. S benzinovým šestiválcem přijde na 1 089 000 Kč.
(buč)
Čtěte také:
Prodej nových aut v Česku: rostou Dacia, Hyundai, ale také BMW a Audi
Jednička od BMW přichází podruhé a je větší, těžší i rychlejší
Motorem roku 2011 je dvouválcová devítistovka na benzin od Fiatu