Domů > Zprávy

Nové crash testy Euro NCAP: nejhorší skóre čtyři hvězdičky z pěti pro Lancii Voyager


velikost textu:
     
31.října 2011 00:02
 

Organizace Euro NCAP otestovala tucet novinek, které začaly nedávno brázdit silnice, nebo se vyrazit na ně teprve chystají. 11 aut získalo v nárazových a dalších zkouškách maximum pěti hvězd, vedle velkoprostorových vozů a SUV například i lidová Toyota Yaris.


Euro NCAP
Malý Hyundai Veloster s atypickou karoserií získal v podzimních crash testech Euro NCAP více bodů než například mnohem větší SUV Mercedes Benz M nebo Chevrolet Captiva 

 

Jen se čtyřmi hvězdičkami, i když jen by mělo být v uvozovkách, skončila Lancia Voyager. Tento vůz je výsledkem spolupráce italského koncernu Fiat, pod který značka Lancia spadá, a amerického Chrysleru.

Italsko-americký velkoprostorový vůz je poslední generací Chrysleru Voyager, který si ještě donedávna v crash testech zoufal. Před čtyřmi lety si vysloužil ve zkušebnách Euro NCAP jen dvě hvězdičky, čerstvá čtveřice hvězd je výrazným bezpečnostním skokem velkého rodinného MPV.

V roce 2007 nezískal Chrysler Voyager za ochranu chodců nic. Letošních 47 % není také žádná sláva, nicméně tento výsledek nezaostává významně za dalšími čerstvě testovanými auty.



Lancia Voyager překonala svůj předobraz Chrysler Voyager, testovaný před čtyřmi lety, o dvě hvězdičky

 

Chevrolet Captiva například získal za ochranu chodců jen 48 %, Hyundai Veloster 49 %. V tomto ohledu naopak zazářil Ford Ranger. Velký pick-up, který se na evropských silnicích zas tolik nevidí, získal za střet s figurínou simulující chodce 81 procent.

Je to nejvyšší skóre za vstřícnost k chodcům, kterého dosáhl vůz typu pick-up. „Tímto výsledkem Ford Ranger zvýšil laťku v ochraně chodců při střetu s pick-upem, která až dosud nebyla dobrá,“ komentoval výsledek Michiel von Ratingern, tajemník organizace Euro NCAP.

Ford Ranger si také celkově polepšil, před třemi lety získal v crash testech jen dvojici hvězd. Tentokrát získal plný počet a zařadil se tak mezi zbylou jedenáctku pětihvězdičkových premiantů, která zahrnuje vozy všemožných velikostí a tříd.

Mezi nimi nechybí hatchback BMW 1, sedmimístný Fiat Freemont mající předobraz v americkém voze Dodge Journey, malá Toyota Yaris, SUV Mercedes M a Chevrolet Captiva nebo atypické kupé Hyundai Veloster s jedněmi dveřmi na straně řidiče a dvojicí dveří na opačné straně vozu.

(rub)

VÝSLEDKY CRASH TESTŮ EURO NCAP - ŘÍJEN 2011

Auto
Počet hvězdBody celkem
Ochrana dospěl. (%)
Ochrana dětí (%)
Ochr. chodců (%)
Bezp. syst. (%)
Audi Q3510194
85 
52
86
BMW 151039183 
6386
Fiat Freemont59383825071
Ford Ranger110 96 86 81 71 
Hyundai Veloster10196 89 4971 
Chevrolet Captiva9488 82 48 71 
Lancia Thema 94 83 77 59 71 
Lancia Voyager484 79 67 47 71
Mercedes Benz M98 96 75 60 86 
Opel Astra GTC 95 91 79 50 71 
Opel Zafira Tourer 99 9483 53 86 
Toyota Yaris 99 89 81 60 86 

Pramen: Euro NCAP

 

Čtěte také:

Na zadních sedadlech není tak bezpečně jako vpředu

Prostřední airbag si najde místo mezi řidičem a spolujezdcem

Populární SUV ohrožují menší auta. Alespoň že méně než v nedávné minulosti 


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

1.10.2023 21:50:43
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku