Domů > Zprávy

Novou podobu velkoprostorových volkswagenů odhaluje poštovní auto, které jezdí samo


velikost textu:
     
25.listopadu 2011 00:01
 

Tisíce motorizovaných poštovních doručovatelů se mohou těšit na auto na míru, které budou moci ovládat i dálkově. Studie eT zároveň naznačuje, jakým směrem se v budoucnu vydají velkoprostorové volkswageny.


Volkswagen
Volkswagen eT má dvoudílné boční posuvné dveře s dálkovým ovládáním 

Tourany, Sharany i Transportery platí za velmi oblíbená auta s velkým vnitřním prostorem. Pihou na kráse je však jejich poněkud fádní design.

V poslední době však automobilka ukazuje studie, které by to mohly změnit. Letos v březnu přivezla na autosalon do Ženevy koncept Volkswagenu Bulli - auto ještě o něco menší než současný model Touran mělo připomenout úplně první velkoprostorové volkswageny ze 60. let. Legendárními se staly mimo jiné díky hnutí hippies a jejich touze po svobodném cestování.

Nyní Volkswagen připravil spolu s německými poštami studii eT. Naznačuje, jakým směrem se tvary vozů s vysokou střechou mohou ubírat.

A také tento vůz se hlásí k 60. létům minulého století. Tehdy německá poštovní firma Bundespost používala malou dodávku k rozvoru balíků. Říkalo se jí Fridolin.  

Boční dveře spojují přední a zadní dveře do jedněch velkých posuvných


Její nástupce Volkswagen eT působí moderně, dost hranatě, nepřehlédnutelné je velké logo na kapotě motoru.

Pohání jej dva elektromotory umístěné do kol s výkonem 130 koní. Elektromobily zatím obecně trápí malý jízdní dosah vinou nedostatečné kapacity baterií.

Auta typu poštovních vozů by však s denním dojezdem okolo 100 kilometrů mohla vystačit. Přes noc se baterie dobijí zase do plna.

Díky umístění motorů ke kolům nabízí Volkswagen eT velký nákladový prostor, který činí více než 4000 cm3. Auto je dlouhé 4,1 metru.

Na místě spolujezdce je jen nouzové sedátko. Řidiči pošt a rozvážkových služeb jezdí sami.


Zajímavostí jsou dvoudílné boční posuvné dveře na straně spolujezdce.

Pro náklad malého balíku postačí otevřít půlku dveří, když však pošťák nakládá větší zásilku, otevře celé dveře.

Ze sedadla řidiče navíc jednoduše vstoupí do nákladové prostoru. A boční dveře si otevře dálkovým ovladačem, aby měl ruce volné pro balíky.

Největší zajímavostí je však možnost automatické jízdy bez řidiče. Hodí se pošťákům nebo jiné rozvážkové službě, kdy řidič například objíždí jeden dům za druhým s dopisy.

Krabice na dopisy a balíky za zadními dveřmi


Auto jako Volkswagen eT si šofér přivolá k sobě, když vykročí od jednoho domu k druhému. Anebo při krátkém přemístění o několik metrů nasedne na jednoduché stojací sedátko u spolujezdce a z jeho místa s pomocí dálkového ovladače popojede s autem o kousek dopředu.

Na dálkové ovládání, kdy nebude řidič sedět za volantem, může podle německé automobilky jet eT nanejvýš rychlostí 6 km/h.

"Výzkumné vozidlo eT slučuje celou řadu inovativních funkcí, které budou získávat na významu právě pro logistické společnosti," vysvětluje Wolfgang Schreiber, mluvčí společnosti Volkswagen, v tiskové zprávě.

Volkswagen nyní zkoumá, které další profese mohou podobně fungující auto s dálkovým ovládáním potřebovat.

(buč)


Čtěte také:

Volkswagen T1 zvaný Bulli nebo Microbus je zpátky jako stylové auto pro rodinu

Čím vším byl legendární Volkswagen Bulli? Zachraňoval, vozil pivo a dodnes slouží dýdžejům

Minibus i pro děti z předchozího manželství – Citroën Tubik


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

29.5.2023 16:47:05
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku