Domů > Zprávy

Aby dieselový motor nevypověděl službu: vyplatí se správná údržba a pořádné žhavení


velikost textu:
     
7.února 2012 00:01
 

Jak pomoci naftovému motoru v zimě? Méně problémů mají řidiči, kteří nezapomínají na pravidelnou výměnu palivového filtru. Pomůže také několik nažhavení za sebou před prvním ranním startem.


ÖAMTC
Majitelé naftových aut zažívají při ranních startech ve velkých mrazech nejistotu, zda motor naskočí 

Nafta zamrzá v posledních dnech vlakům, osobním autům i náklaďákům. Běžný diesel u pump zvládá pouze dvacetistupňový mráz, při nižších teplotách ucpe palivový filtr a auto nejede.

Majitelé osobních aut nesmí dát na rady, které tvrdí, že naftě pomůže, když se do ní přidá pár litrů benzinu.

To fungovalo jen u jednodušších a starších motorů. Podle německého autoklubu ADAC s benzinem nesmí rozhodně experimentovat majitelé dieselových aut vyrobených po roce 2000.

V té době nastoupila technologie Common-Rail a například u škodovek a volkswagenů nesly naftové motory zkratku PD (z německých slov čerpadlo tryska).

Tyto agregáty jsou velmi citlivé na správné palivo. Nafta s benzinem může vážně poškodit jejich vstřikovací systém.

Lepší je vyhledat čerpací stanici s tak zvanou arktickou naftou, nebo zakoupit a do nádrže nalít speciální aditivum.

Když nafta zamrzne, nezbývá než auto odtáhnout do teplé garáže. Pak musí řidič čekat, až nafta odmrzne a palivový filtr se stane opět průchodným.

Právě jeho pravidelná výměna může předejít problémům se zamrznutím. 

Automobilky uvádějí v servisních knížkách vhodný interval pro výměnu. Ten může být například po každých 60 tisících ujetých kilometrech, v průměru tedy jednou za tři roky.

Někteří majitelé dieselů však pro jistotu filtr nechávají vyměnit za nový před každou zimou.

Pro první ranní start po mrazivé noci doporučuje rakouský autoklub ÖAMTC nejen jeden žhavící cyklus, ale klidně i tři. Spalovací prostor se ještě lépe prohřeje a motor snadněji naskočí.

(buč)

 

Čtěte také:



Když venku klesne teplota pod minus 20 stupňů, běžná nafta nestačí

Při drahém palivu se počítá každý litr. Jak ušetřit v zimě?


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 
 
Dan - dolil jsem aditivum
Dnes jsme dolil aditivum, dal jsme ho tam neurekom. Jen jsme ...

Celkem 1 příspěvků, poslední 7.2.2012 13:45:26.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

1.10.2023 20:01:40
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku