Couvací kamery vidí tam, kam řidič nedohlédne. V autě jsou stále obvyklejší
Parkovací
kamery míří za oceánem do povinné výbavy osobních aut. Také v Evropě je
kamerka na zádi vozidla stále obvyklejší výbavou dokonce i malých a levných
aut.

Parkovací kamera přenáší k řidičovým očím obraz o dění za vozidlem.
Na displeji před sebou vidí, jestli za autem nečíhá nějaká překážka, barevné čáry na obrazovce navíc signalizují, jak daleko je při parkování jeho auto od jiného vozu.
Ve Spojených státech vážně uvažují o tom, že od roku 2014 bude parkovací kamera povinnou výbavou aut. Také v Evropě se kamery stávají běžným doplňkem.
Volkswagen dává kameru pod zadní logo. U jiných aut kamera často sídlí nad registrační značkou.
Ale například ve škodovkách by zájemci o couvací kameru zatím hledali tento doplněk v katalogu výbav marně.
Nabídka mladoboleslavské značky se omezuje na pípací parkovací senzory, k mání je také asistenční systém, který autu doporučí parkovací místo a volant se poté automaticky otáčí za řidičovy asistence v podobně šlapání na pedály.
Parkovací kamery však nabízejí něco navíc. Dávají řidiči dokonalý přehled o situaci za vozidlem. Američané si slibují, že zavedení povinných kamer umístěných nejčastěji nad tabulkou registrační značky sníží počet tragických nehod, při kterých řidiči při couvání přehlídnou dítě za autem.
Zatímco Škoda parkovací kamery nenabízí, její mateřská značka Volkswagen jej dodává hned do několika svých modelů.
Například k rodinnému Volkswagenu Touran ji lze v podobě výbavy nazvané Rear Assist zakoupit za 5100 korun. Podmínkou je, že má auto ve výbavě příplatkové rádio s barevným dotykovým displejem (za 10 600 Kč) nebo ještě dražší navigaci se stejným displejem.
Kamera může řidiče navádět také při couvání k těžkému vleku
Orientaci za autem ulehčují zpětné kamery nejen větším autům, které řidiči komplikují přehled o dění okolo vozu.
Může ji mít také například majitel malé městské Toyoty Yaris, pokud nezvolí nejlevnější verzi s výbavou Entry.
Od dalšího stupně výbavy Active je parkovací kamera součástí základní výbavy malé, ani ne čtyři metry dlouhé toyoty s cenou 260 tisíc korun.
Také nový nošovický Hyundai i30 myslí na bezpečnost při couvání. Za 15 tisíc korun nabízí k výbavě Trikolor parkovací paket. Zahrnuje nejen zadní kameru, ale také přední a zadní parkovací senzory.
Hyundai však nepoužívá k promítání obrazu ze zpětné kamery displej rádia nebo navigace. Obrázek o situaci za vozidlem se objeví po zařazení zpátečky ve vnitřním zpětném zrcátku.
(buč)
Čtěte také:
Která auta potřebují k otočení málo prostoru a která až příliš?