Hybridní auto si podruhé koupí jen málokdo
Podle
americké studie majitelé hybridních aut většinou neuvažují o tom, že by si
vozidlo se stejným pohonem pořídili znovu.

Jedinou výjimku tvoří majitelé Toyoty Prius – vozu, který přišel jako první se sériovým hybridem.
Většinou se však ve Spojených státech kombinace benzinového motoru a elektromotoru netěší velké oblibě. Ukázala to studie společnosti Polk, která se věnuje analýze trhu.
Podle ní se v roce 2011 rozhodlo jen 35 procent bývalých majitelů hybridního auta pro nový vůz se stejným pohonem.
O něco lépe vyznívá statistika pro majitele Toyoty Prius. 41 procent z nich, kteří si loni kupovali nový vůz, zvolili opět hybridní auto.
Pokud se však tito věrnější zákazníci odečtou a vezmou se v úvahu jen majitelé ostatních hybridních aut, klesne věrnost hybridnímu pohonu na 25 procent.
Hlavním důvodem klesajícího zájmu o hybridy je podle tvůrců studie skutečnost, že spotřeba paliva klasických motorů na benzin i na naftu klesá.
Na druhou stranu však patří majitelé hybridů mezi velmi věrné zákazníky automobilových značek.
Podle americké studie totiž 60 procent majitelů priuse koupilo nový vůz opět u dealerů Toyoty.
Podobně se chovají bývalí majitelé hybridní Hondy Insight, kteří si v 52 procentech případů za nové auto vybrali opět hondu.
„Hybridní technika je vhodným instrumentem jak vytvářet loajalitu zákazníků,“ řekl pro server Autonews.com Brad Smith, analytik výzkumné společnosti Polk.
Její studie nevznikla poprvé, ale odhaluje další trend: věrnost zákazníků hybridním autům v posledních třech letech klesá. Z necelých 40 procent v roce 2009 na loňských pětatřicet procent.
Ve Spojených státech tvořil loni podíl alternativních pohonů na celkových prodejích 2,4 %. Přestože tento podíl v posledních letech klesá, nabídka hybridů se neustále rozšiřuje.
(buč)
Čtěte také:
Toyota Prius je králem spolehlivosti