Výměna informací mezi auty se už testuje v plném provozu
V německém
Hesensku odstartoval projekt simTD zaměřený na vzájemnou komunikaci mezi auty. V roce
2020 mají mezi sebou „mluvit“ všechna nová auta.

Od minulého týdne jezdí po Frankfurtu nad Mohanem a jeho okolí 120 aut různých značek, které mají na palubě něco úplně nového.
Dostaly totiž do výbavy komunikační systém, který odesílá do centrály řadu informací o tom, co se s autem právě děje.
Velín celého systému ihned rozesílá získaná dat do všech aut zapojených do projektu simTD (Bezpečná inteligentní mobilita – testovací oblast Německo).
Řidič se tak během chvilky na displeji umístěném před jeho očima dozví, že někde před ním prudce brzdí jiné auto. Mohlo zrovna narazit nebo se před ním vytvořila zácpa. Navigace ho ihned navede na objížďku.
Jindy se mu na displeji objeví modrý majáček se vzdáleností v metrech. Podle toho řidič pozná, že se blíží sanitka nebo auto policie a obrazovka navíc zobrazí mapu s jejich polohou.
V zimě elektronika auta odešle do centrály informaci o tom, že při brzdění zasahovalo ESP nebo ABS. Ostatní vozidla dostanou rychlé varování, že silnice v jejich okolí klouže.
„Na silnice nyní v podobě simTD přivádíme technologii budoucnosti. S její pomocí se propojí auta navzájem a zároveň komunikují s dopravní infrastrukturou. Řízení auta bude bezpečnější, pohodlnější a efektivnější,“ uvádí v tiskové zprávě k projektu jeho šéf Christian Weiss.
Automobilky zastupují v hesenských testech Audi, BMW, Ford, Daimler, Opel a Volkswagen. Chytrou elektroniku jim na palubu dodávají Bosch a Continental.
Dříve než v roce 2020 se nový systém vzájemného předávání informací v sériových autech neobjeví.
(buč)
Čtěte také:
Výměna informací mezi auty začíná