Mladí řidiči bourají nejvíc a tragicky. Jakým autem by měli jezdit?
Chcete poradit s výběrem auta svému ne dlouho plnoletému potomkovi, nebo jste mladý řidič a nevíte, jaký vůz zvolit? Junioři za volantem potřebují především bezpečné auto.

Řidiči, kterým je okolo 20 let, patří k častým viníkům nehod a nezřídka také k jejich obětem. Platí to v Česku, ale také v Rakousku či Německu. Zkrátka všude v Evropě.
Podle statistik je každé páté oběti evropské automobilové dopravy mezi 18 a 24 lety.
Podle rakouského autoklubu ÖAMTC je hlavním problémem malá řidičská praxe mladých šoférů. Neumí správně posoudit situaci na silnici, a proto riskantně předjíždějí a v zatáčkách jezdí příliš rychle.
Autokluby z Německa a Rakouska při detailním průzkumu nehod mladých zjistily, že mladí za volantem havarují dvakrát častěji než starší generace takovým způsobem, že vrazí do pevné překážky. Třeba do stromu.
"Speciálně nárazy do stromu mají často za následek velká zranění. Je to tím, že auto musí odbourat velkou nárazovou a deformační energii na malé části auta," říká Markus Schneider z rakouského autoklubu ÖAMTC.
Jakým autem by měli mladí řidiči jezdit? Většinou vlastní starší vůz, který má horší bezpečnostní výbavu než nová auta.
Určitě by neměl chybět stabilizační systém ESP. Podle ÖAMTC může tento systém při svém rozšíření do všech aut snížit počet nehod o 30 procent.
Důležitou součástí výbavy jsou přední, boční i hlavové airbagy, ale také předpínače bezpečnostních pásů.
Německý autoklub ADAC radí, aby mladí řidiči absolvovali speciální školu bezpečné jízdy. Možná je to dobrý tip na vánoční dárek.
(red)
Čtěte také:
VÝSLEDKY CRASH TESTŮ na AutemBezpečně.cz