Kdy opravdu musíte mít zimní pneumatiky
Od 1. listopadu do 31. března musí mít auto obutá kola
se zimním vzorkem, pokud se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo
námraza. To platí i tehdy, kdy lze vzhledem k povětrnostním podmínkám
předpokládat, že na silnici zimní podmínky zavládnou.
.jpg)
Podle policie je potřeba vždy, než řidič s vozem vyjede do ulic, vzít v úvahu aktuální venkovní teplotu, jestli sněží či prší. A dopředu promyslet, kde bude auto jezdit a jak dlouho v daném místě bude.
Aby se nestalo, že za hezkého počasí řidič vyjede na dlouhou cestu, během které se ale počasí zkazí a namrzne či nasněží.
Anebo vyrazí ze suchých míst v nížině do hor na dovolenou, kde se za pár dní můžou povětrnostní podmínky radikálně změnit.
Jestliže auto havaruje v mrazivých podmínkách na letních gumách, což bude mít přímý vliv na dopravní nehodu, přihlédnou policisté při šetření nehody k této skutečnosti.
Za jízdu na letních gumách mezi prvním listopadem a 31. březnem může řidič dostat v blokovém řízení pokutu do 2000 korun.
Pokud by další jízdou na nevyhovujících pneumatikách auto ohrožovalo bezpečnost a plynulost silničního provozu, můžou policisté zakázat řidiči další jízdu.
Příklady, kdy je radno vyjet na zimních
Ministerstvo dopravy uvádí příklady a doporučení, kdy by řidič neměl vyjíždět s letními pneumatikami:
• když venkovní teplota klesne pod +4 st. Celsia
• když sněží
• když prší či mrholí při nízkých teplotách
• když cesta vede po mostech - při teplotách kolem nuly na nich může být námraza
• když cesta vede po silnicích posypaných solí - při nízkých teplotách je sůl neúčinná
• když je nepříznivá předpověď počasí
(rub)
Čtěte také:
Jak poznat zimní pneu: písmena M a S nestačí