Domů > Zprávy

Kdo opravdu využije pohon 4x4? Rady z alpského Švýcarska


velikost textu:
     
13.listopadu 2012 00:00
 

Když silnici zasype sníh, vozy s pohonem všech kol jsou ve výhodě. Hendikepy představují vyšší hmotnost i spotřeba paliva.


Škoda
Jízda do zasněženého kopce odhalí výhody pohonu všech kol 

Švýcarsko je nejhornatější evropskou zemí. Stejně jako v Česku si také tamní řidiči kladou otázku, zda se jim vyplatí dražší auto s pohonem všech kol.

Švýcarský autoklub porovnal 26 aut. Do srovnání zařadil jen ta, která jsou k mání s pohonem všech kol i bez něj. 

Zjistil, že pohon 4x4 průměrně navyšuje hmotnost auta o 90 kilogramů. Spotřeba paliva je u čtyřkolek vyšší o půl litru na sto kilometrů.

Průměrný příplatek za pohon všech kol činí 4200 švýcarských franků. To je asi 90 tisíc korun.

To však není vše. Je nutné počítat i s vyššími poplatky za pojištění, servis, dražší auto více ztrácí svou hodnotu. 

Zákazníci se mohou alespoň těšit z toho, že mezi auty s pohonem všech kol panuje stále větší konkurence a jejich nabídka se rozšiřuje.

Čtyřkolky už nejsou jen pravé teréňáky. Čtyři poháněná kola dostávají běžná osobní auta, malé vozy, sporťáky ale především stále populárnější zástupci kategorie SUV.

Kdo opravdu ocení přínos drahé technologie pohonu všech kol? Podle švýcarského autoklubu TCS jen ten, kdo bydlí na horách a pravidelně jezdí do zasněženého kopce. Využije jistý záběr kol neboli trakci, kterou s sebou pohon 4x4 přináší.

Čtyřkolka přijde vhod také těm, kteří svým autem chtějí tahat těžké přívěsy, jako jsou karavany, vozíky pro převoz koní, lodí nebo jiných podobných nákladů.

Samozřejmostí je pohon všech kol pro terénní auta, která vozí lesníky, dřevaře nebo zemědělce.

U některých aut je nutné počítat s tím, že pohon všech kol ukousne část zavazadlového prostorou. A kvůli kilogramům navíc klesá maximální zatížení auta.

(buč)


Čtěte také: 

Test Škody Octavia Scout 4x4 2,0 TDI: oktávka, která je doma na horách

Test Hyundaie ix35 4x4 2,0 CRDi: krasavec, který nezklame

Test Škody Yeti 2.0 TDI: praktické SUV, ale menší než kombík

Test Volkswagenu Tiguan 2,0 TDI 4Motion: SUV zaměřené na rodinu

Test Dacie Duster 1,6 4x4: teréňák za cenu malého auta


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

3.10.2023 21:43:50
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku