Domů > Zprávy

Auto v zimě do myčky může, ale žádá si silné předmytí


velikost textu:
     
14.února 2013 00:00
 

Zimní počasí autu nesvědčí. Sůl se lepí na lak, přes čelní sklo není vidět. Jak auto umýt tak, aby kartáče nepoškrábaly lak? 


Aral
Bez pořádného předmytí nesmí v zimě špinavé auto do myčky 

Když klesne teplota hluboko pod nulu, je se lepší myčce auto vyhnout. Hrozí, že zámky po umytí zamrznou, dveře a okna nepůjdou otevřít. 

Hlavně velké nánosy špíny a soli potřebují vysoký tlak vody. Kdo myje pravidelně a méně zašpiněný vůz, vystačí s jednodušším programem z nabídky automyček. 

Třeba takovým, který vůz dvakrát pořádně spláchne a intenzivně osuší.

Zimou hodně zaneřáděné auto však vyžaduje vysokotlaké předmytí, aby se z auta odstranily soli a jiné nečistoty. 

Platí, že sebelepší robotizované předmytí nemůže konkurovat ostřiku auta ruční tlakovou myčkou často zvanou wapka. 

Dobrá obsluha nejlépe ví, kam trysky velké automyčky nedostříknou, které záhyby - například okolo zrcátek - jsou pro stroje nedosažitelné.

Když je venku mráz, je dobré nezapomínat, že špatně osušené auto může trpět omrzlinami. 

Proto si auto žádá nejen osušení celé karoserie, ale také utření vody hadříkem v různých záhybech například okolo dveří.

Gumová těsnění na okrajích dveří se doporučuje ošetřit glycerínovými prostředky, které brání přimrzání.

Vyplatí se také příplatek za voskování karoserie, jež bývá součástí dražších programů mycích linek. 

Vosk v zimě chrání alespoň částečně karoserii před solí.

(red)


Čtěte také:

Klimatizace se hodí i v zimě: odmlží skla a vysuší interiér

Hlavně velké nánosy špíny přitom potřebují vysoký tlak vody. Kdo myje pravidelně a méně zašpiněný vůz, vystačí s jednodušším programem z nabídky automyček. Třeba takovým, který vůz dvakrát pořádně spláchne a intenzivně osuší.

„V zimě je důležité vysokotlaké předmytí, aby se z auta odstranily soli a jiné nečistoty,“ říká Otakar Kraml ze společnosti Italmec, která vyrábí mycí technologie pro dopravní prostředky.

Podle něj sebelepší robotizované předmytí nemůže konkurovat ostřiku auta ruční tlakovou myčkou často zvanou wapka. „Obsluha nejlépe ví, kam trysky velké automyčky nedostříknou, které záhyby - například okolo zrcátek - jsou pro stroje nedosažitelné,“ uvádí Otakar Kraml.

Když je venku mráz, je dobré nezapomínat, že špatně osušené auto může trpět omrzlinami. Proto si auto žádá nejen osušení celé karoserie, ale také utření vody hadříkem v různých záhybech například okolo dveří.

Gumová těsnění na okrajích dveří se doporučuje ošetřit například glycerínovými prostředky, které brání přimrzání.

Podle Otakara Kramla se v zimě vyplatí připlatit za voskování karoserie, které bývá součástí dražších programů mycích linek. „Malou dávku vosku stříká myčka na auto při každém sušení. Lepší programy nabízejí horký vosk, dvousložkový vosk nebo jeho zažehlování. V zimě vosk chrání alespoň částečně karoserii před solí.“

Hlavně velké nánosy špíny přitom potřebují vysoký tlak vody. Kdo myje pravidelně a méně zašpiněný vůz, vystačí s jednodušším programem z nabídky automyček. Třeba takovým, který vůz dvakrát pořádně spláchne a intenzivně osuší.

„V zimě je důležité vysokotlaké předmytí, aby se z auta odstranily soli a jiné nečistoty,“ říká Otakar Kraml ze společnosti Italmec, která vyrábí mycí technologie pro dopravní prostředky.

Podle něj sebelepší robotizované předmytí nemůže konkurovat ostřiku auta ruční tlakovou myčkou často zvanou wapka. „Obsluha nejlépe ví, kam trysky velké automyčky nedostříknou, které záhyby - například okolo zrcátek - jsou pro stroje nedosažitelné,“ uvádí Otakar Kraml.

Když je venku mráz, je dobré nezapomínat, že špatně osušené auto může trpět omrzlinami. Proto si auto žádá nejen osušení celé karoserie, ale také utření vody hadříkem v různých záhybech například okolo dveří.

Gumová těsnění na okrajích dveří se doporučuje ošetřit například glycerínovými prostředky, které brání přimrzání.

Podle Otakara Kramla se v zimě vyplatí připlatit za voskování karoserie, které bývá součástí dražších programů mycích linek. „Malou dávku vosku stříká myčka na auto při každém sušení. Lepší programy nabízejí horký vosk, dvousložkový vosk nebo jeho zažehlování. V zimě vosk chrání alespoň částečně karoserii před solí.“


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

30.9.2023 7:28:06
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku