reklama  
   
Domů > Zprávy

Přehled aut s dvouspojkovým automatem: hladká jízda s nízkou spotřebou


velikost textu:
     
9.dubna 2013 00:00
 

Dvouspojkové automaty zaručují plynulé řazení a nezvyšují spotřebu paliva tak, jak to bylo po dlouhá léta zvykem u automatických převodovek.


Renault
Řadicí páka dvouspojkové automatické převodovky v renaultech 


Nabídka převodovek s automatickým řazením se neustále rozšiřuje. Klasické automaty zvyšují spotřebu paliva, automatizované neboli robotické převodovky zase nevynikají plynulostí řazení.

Nejlepší řešení nabízejí dvouspojkové převodovky s dvojicí paralelních převodovek. Řadí plynule a navíc nezvyšují spotřebu paliva. Některé automobilky dokonce tvrdí, že dvouspojkové automaty spotřebu snižují.

Ve škodovkách, volkswagenech a seatech jsou k mání pod označením DSG. Automobilky Ford, Renault nebo Volvo si převodovku se stejným principem nechávají vyrábět u německé firmy Getrag. V ceníku se poznají podle pojmenování PowerShift nebo EDC (u Renaultu).

"S touto převodovkou jezdím rok v Renaultu Scénic a jsem s ní spokojená. Řazení je plynulé, v pražských zácpách mi určitě neustálé řazení a mačkání spojkového pedálu nechybí," říká Michaela Andělová.

S Renaultem Scénic s dieselovým motorem jezdí v průměru se spotřebou 6,5 litru nafty na 100 kilometrů. "Když vezu naše dvě malé děti a potřebuji jim rychle něco podat, je automat k nezaplacení," dodává.

Desítky tisíc korun navíc

Kdo nemá v oblibě manuální řazení, proto toho je dvouspojkový automat vhodným řešením. Automobilky si za ni nechávají připlácet většinou mezi 30 a 50 tisíci korunami.

Dvouspojkové převodovky mají nejčastěji šest nebo sedm rychlostních stupňů. Řadicí páka nabízí stejné polohy jako u klasických automatů. Při běžné jízdě volí řidiči polohu D (drive), zpátečku zastupuje R, parkovací polohou je P.

Kromě toho může řidič vychýlit páku do strany a řadit sám. Jejím pohybem dopředu či dozadu přeřazuje směrem nahoru a dolů. Některé vozy nabízejí manuální přepínání stupňů také s pomocí přepínačů přímo u volantu.

Dvouspojkovou převodovku s hladkým řazením a bez spojkového pedálu nabízejí automobilky k vozům všech velikostí.

Mezi malými auty ji mají v nabídce Škoda Fabia, Volkswagen Polo či Seat Ibiza.

Vozy nižší střední třídy lze s moderním automatem pořídit v podobě Volkswagenu Golf, Renaultu Mégane nebo Fordu Focus.

Rodinné minivany zastupují v nabídce Renault Scénic, Ford C-Max či S-Max a Volkswagen Touran.

 vÝBĚR AUT S DVOUSPOJKOVÝM AUTOMATEM
 Model (výkon: koní/motor1) Název převodovky Cena (Kč)
 Audi A3 1,2 TFSI (105/b) S-tronic 583 200
 Ford Grand C-Max 2,0 TDCi (115/d) PowerShift 525 150
 Ford S-Max 2,0 TDCi (163/d) PowerShift 789 150
 Ford Focus 1,6 Ti-VCT (125/b) PowerShift 379 900
 Ford B-Max 1,6 Ti-VCT (105/b) PowerShift 381 150
 Ford Mondeo 2,0 TDCi (140/d) PowerShift 649 990
 Hyundai Veloster 1,6 GDI (140/b) DCT 519 990
 Kia cee´d 1,6 GDI (135/b) DCT 424 980
 Mercedes B180 CDI (109/d) DCT 652 243
 Renault Mégane 1,5 dCi (110/d) EDC 429 900
 Renault Scénic 1,5 dCi (110/d) EDC 499 900
 Seat Ibiza 1,2 TSI (105/b) DSG 329 900
 Seat Leon 1,2 TSI (105/b) DSG 433 900
 Seat Altea XL 1,6 TDI (105/d) DSG 511 900
 Seat Alhambra 2,0 TDI (140/d) DSG 795 900
 Seat Toledo 1,4 TSI (122/b) DSG 459 900
 Škoda Fabia 1,2 TSI (105/b) DSG 342 900
 Škoda Rapid 1,4 TSI (122/b) DSG 428 900
 Škoda Octavia 1,6 TDI (105/d) DSG 529 900
 Škoda Roomster 1,2 TSI (105/b) DSG 360 900
 Škoda Yeti 1,2 TSI (105/b) DSG 464 900
 Škoda Superb 2,0 TDI (140/d) DSG 714 900
 VW Polo 1,2 TSI (90/b) DSG 331 900
 VW Golf 1,2 TSI (105/b) DSG 468 900
 VW Golf Plus 1,2 TSI (85/b) DSG 434 900
 VW Passat 2,0 TDI (140/d) DSG 754 900
 VW Touran 1,6 TDI (105/d) DSG 615 900
 VW Caddy 1,6 TDI (102/d) DSG 507 173
 VW Sharan 2,0 TDI (140/d) DSG 864 900
 VW Multivan 2,0 TDI (140/d) DSG 864 160
 VW Tiguan 2,0 TDI 4x4 (140/d) DSG 782 900
 Volvo S60 D2 1,6L (115/d) PowerShift  765 325
 Volvo V40 T4 1,6L (180/b) PowerShift  705 430
 Volvo V70 D2 1,6L (115/d) PowerShift  991 696
 Volvo XC60 T5 2,0L (240/b) PowerShift1 110 175 

Poznámka: 1) b-benzinový motor, d-diesel

Pramen: AutemBezpečně.cz


Čtěte také:

Přehled rodinných minivanů: ceny, objemy kufru a počty sedadel

 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

11.8.2022 12:39:28
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku