Jaké trendy ukazuje frankfurtský autosalon?
Auta se navzájem propojí a přibude elektromobilů, u kterých se automobilky obviňují ze špionáže.

Auta jsou stále chytřejší
Šéf koncernu Daimler stál na pódiu a vedle něj popojížděl nový Mercedes třídy S. Za volantem však chyběl řidič.
Vlastně nechyběl, protože řízení této limuzíny převzal autopilot.
Mercedes hovoří o autonomní neboli nezávislé jízdě. Pořadatelé autosalonu systém propojených aut vyhlásili spolu s elektromobilitou za hlavní témata výstavy.
Navzájem propojená doprava nikdy nebyly tak blízko jako nyní. Auta si začnou vyměňovat navzájem informace, a cestování bude bezpečnější a pohodlnější.
Nejdříve bude možné nechat auta sama popojíždět bez zásahu řidiče v kolonách.
Náskok si v oboru inteligentních aut, zdá se, budují německé automobilky.
Druhá vlna elektromobilů
Zato v nabídce elektromobilů dosud německé značky zaostávaly za francouzským Renaultem a japonským Nissanem (více čtěte zde). Hybridům navíc vládne Toyota.
Po Frankfurtu se ale mnohé změní. Volkswagen představil hned několik do výroby připravených elektroaut (čtěte zde). S jejich prodejem začne ještě letos také BMW.
BMW i3 bude stát okolo 35 tisíc eur. V Česku se však na rozdíl od jiných zemí zájemci nedočkají žádných velkých daňových ani jiných finančních zvýhodnění od státu.
Šéfové Volkswagenu prohlásili, že postupně zelektrifikují své modely všech kategorií. Ve Frankfurtu představili elektrického golfa a minivůz e-Up.
Opel zase na autosalonu oznámil, že sníží cenu elektrického modelu Ampera o osm tisíc eur, v přepočtu o 200 tisíc korun.
Tolik sériových elektromobilů jako ve Frankfurtu zatím nebylo nikde jinde k vidění.
BMW však čelí obvinění ze špionáže. Její pracovníci prý v Paříži kopírovali přímo na ulicích systémy pro dobíjení baterií od francouzské konkurence.
Obliba vozů SUV nepolevuje
V Česku činí podíl SUV na prodejích 15 procent, v Německu 16 procent.
Podle odhadů německé Univerzity Duisburg-Essen může podíl SUV do roku 2020 vzrůst až na více než 30 procent.
V Německu je k mání 78 různých SUV od 32 výrobců.
Automobilky se nyní zaměřují na třídu kompaktních SUV, ukazuje frankfurtský autosalon.
Škoda představuje upraveného yetiho, Nissan přivezl nový X-Trail, Mercedes slaví premiéru modelu GLA.
Petr Buček
Čtěte také:
Příští Renault Espace bude spíše velkým SUV než velkoprostorovým klasikem