Automatická světla se v mlze, při sněžení nebo za deště nerozsvítí
Mnozí řidiči se spoléhají na automatické vypínání a zapínání tlumených
světel. Tato výbava proniká do stále více aut. Při ranních mlhách nebo ve dne za deště automatika selhává.
.jpg)
Stoprocentní spolehnutí na automatické přepínání světel není. Senzory dobře rozpoznají tmu, ale mlhu, déšť nebo sněžení za dne ignorují.
Tlumená neboli potkávací světla se v takovém případě nerozsvítí a nejednoho řidiče nenapadne, aby je sám zapnul. Jeho auto je pro ostatní špatně viditelné.
Většinou svítí i za zhoršených podmínek pouze denními světly. Ty navíc mnohdy svítí jen na přídi auta.
Kdo má páčku pod volantem nebo jinde umístěný přepínač světel v poloze „auto“, musí správnou funkci automatického režimu kontrolovat. Nic jiného nezbývá.
Když automatika nereaguje na mlhu nebo hustý déšť, musí řidič páčku přepnout z automatického svícení na symbol tlumených světel.
Většina aut řidiče upozorní na zapnutá tlumená světla zelenou kontrolkou lampy s paprsky směřujícími dolů. Při jízdě s denními světly žádná kontrolka na přístrojové desce nesvítí.
V řadě aut navíc není možné při zapnutém denním osvětlení spustit dálková světla ani mlhovky. Nesvítí ani palubní deska a řidič se špatně orientuje při přepínání rádia nebo při nastavování ventilace.
Proto platí, že na automatická světla není úplně spolehnutí. Výborně fungují při vjezdu do tunelu nebo při stmívání.
V některých autech se však zapínají pozdě, za šera nesvítí. Proto musí mít řidič také automatická světla pod kontrolou.
(buč)
Čtěte také:
Test: žárovky s dlouhou životností někdy brzy dosvítí
Srovnávací test inteligentních světel: nejlepší je golf, nejhorší focus
Srovnávací test denních světel k montáži svépomocí: nejdražší nevyhrála
Xenonové světlomety svítí mnohem lépe než halogeny, potvrdil test