Nový Mercedes V nahradí Viano a chce být luxusnější než dříve
Velkoprostorová limuzína - tou se má stát nový Mercedes třídy V, který v nabídce nahradí vysloužilé Viano.

Osmimístné minibusy se základní cenovkou okolo milionu korun dostanou novou konkurenci. Mercedes nabídne od letošního jara třídu V.
Zatímco jeho předchůdci až příliš připomínali užitkové auto, novinka má být komfortnější a luxusnější.
"Véčko" se bude ucházet o roli největšího osobního vozidla v nabídce Mercedesu.
Zvenčí zaujme tvarem předních světlometů, decentní linkou pod bočními okny a na zádi velmi nízko sahajícím zadním sklem.
Také interiér působí luxusnějším dojmem, než bylo obvyklé u předchozích velkoprostorových mercedesů.
Palubní deska připomíná nový model třídy C. Nechybí centrální displej podobný tabletu nebo ovládání s pomocí touchpadu.
Mercedes třídy V bude sjíždět z pásů německé automobilky se dvěma různými rozvory (3200 a 3430 mm) a ve třech délkách (od 4895 do 5370 mm).
Výška minibusu zůstává na údaji 188 centimetrů.
Nový Mercedes třídy V na videu
Uvnitř ve druhé a třetí řadě bude možné volit mezi samostatnými sedadly a "lavicemi" pro dva až tři cestující.
Novinkou je samostatně otevíratelné okno dveří zavazadlového prostoru, v kufru nechybí rozkládací přepravky pro snadný nákup.
Víko kufru lze otevírat také dálkově s pomocí elektromotorků.
Mercedes třídy V převezme od svých nižších sourozenců řadu asistenčních systémů.
K mání bude například aktivní parkovací systém nebo zobrazení vozu z ptačího pohledu pro ulehčení orientace okolo rozměrného auta.
Jediným motorem pro nové "véčko" bude naftový čtyřválcový pohon s objemem 2,1 litru a s dvojicí turbodmychadel.
Jeho základní provedení nabízí výkon 136 koní a točivý moment 300 Nm. Další varianty mají výkon 163 (380 Nm) a 190 (440 Nm) koní.
Slabší verze se spokojí s šestistupňovou manuální převodovkou, nejsilnější motor dostane sedmistupňový automat.
Motory budou roztáčet zadní kola, zda se objeví také Mercedes třídy V s pohonem všech kol, zatím automobilka neoznámila.
(buč)