Jak dříve vypadala rodinná auta? Nechyběly tři řady sedadel ani kombíky
Dnešní rodiny si nejraději kupují kombíky a velkoprostorová auta. Dříve měli menší výběr.

Citroën na pařížském výstavišti ukazuje, jakou proměnou prošla rodinná auta.
V období mezi světovými válkami bylo ještě auto velmi luxusním zbožím, které si mohl dovolit málokdo.
Přesto už se v názvu jednoho modelu objevuje rodina. Citroën C4 a C6 byl tehdy nabízen ve verzi Familiale.
Francouzská automobilka se před několika lety vrátila ke stejnému označování svých modelů písmenem "C" a číslicí, jako to dělala už ve 20. a 30. letech minulého století.
Reklama na osmimístné auto pro rodinu
V polovině 30. let uvedl Citroën také model Traction Avant 11 CV se třemi řadami sedadel. Sedm či osm míst dnes patří právě k minivanům určeným rodinám.
Traction Avant byl tak populární, že ve výrobě zůstal až do roku 1957.
Podobně dlouhou kariéru (1951 - 1978) udělal v nabídce Citroënu model 2CV s užitkovou karoserií.
Do zadního nákladového prostoru šlo umístit druhou řadu sedadel a hurá na výlety do přírody! Za jeho nástupce lze označit Citroën Berlingo.
Jednoduché sedadlo v užitkovém Citroënu 2CV
Poté už přichází éra kombíků. Na konci 50. let ji odstartoval u Citroënu model DS.
V polovině 70. let uchvacuje model CX kombi svým obřím prostorem a až třemi řadami sedadel.
Jeho následovník XM už tak úspěšný nebyl a na konci minulého tisíciletí přichází Citroën s modelem Berlingo. Osobní verze užitkového berlinga za nízkou cenu si rychle získává srdce mnoha rodin.
Obrovský Citroën CX
V roce 1999 jej doplňuje Citroën Xsara Picasso, která patří k autům nižší střední třídy s vyšší střechou.
Právě minivany s názvem slavného malíře patří dnes k tomu nezjajímavějšímu, co francouzská značka nabízí rodinám. Jedná se o modely C4 Picasso, delší C4 Grand Picasso nebo také menší C3 Picasso.
(buč)
Naložený rodinný kombík Citroën CX z poloviny 70. let
Čtěte také:
Test Citroënu C4 Picasso 1,6 e-HDi: zaujme především designem