Domů > Zprávy

Jaro a auto: vyluxovat, vyčistit, umýt a vyměnit kola


velikost textu:
     
3.dubna 2014 00:01
 

K vyhnání zimy z auta je zapotřebí vysavač, čistící prostředky, pořádná lázeň v myčce a také zimní pneumatiky už mají odzvoněno.


Aral
Před mytím kartáči je dobré auto umýt vysokým tlakem 

6 jarních rad

1. Lak. Sůl a další posypové materiály letos na auto nezaútočily, přesto si auto žádá vydatnou lázeň. Ještě než auto vjede mezi kartáče do myčky, mělo by absolvovat pořádné tlakové předmytí, které odstraní tvrdé nečistoty.

V jiném případě kartáče podřou lak – stejně jakoby někdo přejel po karoserii smirkovým papírem.

Pokud se po umytí objeví vady laku, musí se podle ADAC co nejdříve lak zakonzervovat. Jinak propukne koroze a náklady na opravu budou mnohem vyšší.

TEST AUTOMYČEK ČTĚTE ZDE

2. Okna a osvětlení. Všechna okna je dobré utřít zevnitř. Nejen v autě kuřáků se vytváří na sklech tenký film, který nejčastěji brání ve výhledu přes čelní sklo. 

Zima se mohla projevit na stavu stěračů. Jejich potrhané nebo špatně stírající gumičky je nejlepší vyměnit. Pozornost si zaslouží také kontrola světel.

3. Vnitřek auta. Začít lze pořádným vyvětráním – takže otevřete dveře a kufr. Všechny volné části z podlahy – koberečky – je zapotřebí vytáhnout z auta a pořádně vysušit. Poté přijde ke slovu vysavač. 

Pokud jsou vlhké i napevno instalované koberce, pomůže, když se na ně na nějakou dobu položí noviny.

4. Motor. Technika v zimě trpěla vinou drsného počasí. Vyplatí se prohlédnout všechny hadice a dráty, jestli nenesou stopy poškození. 

Na místě je také kontrola kapalin – doplnit možná bude zapotřebí olej, chladicí kapalinu a skoro jistě nádobku vstřikovačů.

5. Náklad. Co se v autě hodilo v zimě, změní se na jaře ve zbytečnou a překážející zátěž. Sněhové řetězy, lopatky a škrabky musí pryč z auta. Střešní nosiče, nosiče lyží a boxy zvyšují spotřebu paliva, proto je vhodnější je z auta odmontovat. 

Německý autoklub ADAC upozorňuje, že každých 100 kilogramů navíc může znamenat zvýšenou spotřebu paliva až o 0,3 litru na 100 kilometrů.

6. Pneumatiky. U letních gum ADAC varuje, že jakmile se hloubka vzorku dostane pod čtyři milimetry, klesá jejich bezpečnost. Pneumatiky je zapotřebí skladovat v suchu, ve tmě a v chladu. Disky z lehkých slitin se mají očistit speciálním přípravkem.

(red)    


Čtěte také:

TESTY PNEUMATIK na AutemBezpečně.cz


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

8.12.2023 9:54:54
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku