Laptop, tablet a chytrý telefon jsou pro mladé lidi důležitější než auto
Průzkumy prováděné v Německu ukazují, že vlastnictví auta mladé řidiče moc neláká.
Podle agentury Prophet dává mladá generace přednost sdílení aut neboli carsharingu.
Alespoň ve velkých městech má toto půjčování vozů zaparkovaných v blízkosti bydliště stále více příznivců. Podle internetové encyklopedie Wikipedia stoupl v roce 2013 v Německu počet uživatelů carsharingu na více než 750 000.
Také v Česku se sdílení aut postupně rozjíždí, v Praze spustila carsharing společnost Car4Way (více zde).
Mění se tak vnímání auta jako symbolu společenského postavení. Auto se stále více stává spotřebním zbožím.
Třetina oslovených mladých Němců uvedla, že je pro ně důležitější vlastnictví laptopu, tabletu nebo chytrého telefonu než auta.
Pracovníci Prophetu oslovili 1000 lidí ve věku od 18 do 34 let.
41 procent z nich souhlasilo s tvrzením, že auto v posledních letech ztrácí na svém dřívějším silném postavení jako symbolu statusu.
Podle 55 procent mladých Němců slouží auto jen k přesunu z bodu A do bodu B a třetina z dotázaných vidí jako dobrou alternativu k vlastnictví auta jeho sdílení.
Muži a ženy odpovídali v průzkumu agentury Prophet velmi podobně.
Čím byli dotázaní vzdělanější, tím menší zájem o vlastnictví auta projevili.
Podle německého portálu Automobilwoche, který výsledky průzkumu uveřejnil, budou muset automobilky mladým řidičům nabídnout auto jiným způsobem než jejich rodičům a prarodičům.
(buč)
Čtěte také:
Carsharing v praxi: kolik stojí a jak funguje sdílení aut?
Sdílení aut nastartujeme ve velkém jako první v Česku, plánuje Pavel Louda