Nové verze octavie už znají své ceny: výhodná od 415 tisíc, na zemní plyn za 444 tisíc, luxus až za 758 000 Kč
Škoda začíná od května nabízet zákazníkům modely pro rok 2015 - vedle octavie na zemní plyn také akční model Fresh a luxusní Octavii Laurin & Klement. Novinkou ve výbavě bude couvací kamera za příplatek.

Škoda Octavia na stlačený zemní plyn (CNG) nese označení G-TEC. Její základní cena činí 443 900 korun. Motor s objemem 1,4 litru má výkon 81 kW/110 koní.
Pro srovnání: stejně vybavená octavia s motorem 1,2 TSI se srovnatelným výkonem 77 kW/105 koní přijde na 362 900 korun.
Cena CNG u tuzemských pump se pohybuje pod hranicí 20 korun za množství srovnatelné s litrem benzinu.
Pro nový modelový rok přichystala mladoboleslavská automobilka také Octavii v akční verzi Fresh.
Za verzi s motorem 1,2 TSI (81 kW/110 koní) chtějí prodejci 415 000 korun, kombík je dražší o 30 tisíc Kč.
Výbava Octavie Fresh zahrnuje mimo jiné šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, komfortní telefonování, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací senzory, klimatizací nebo elektricky ovládaná okna.
Zájemci o dieselovou Octavii Fresh si musí připravit 477 tisíc korun - k mání s akční výbavou je pouze motor 1,6 TDI (77 kW).
Od září bude možné objednávat k octaviím také zadní parkovací kameru. Jedná se o doplněk, který mnoho konkurentů nabízí už delší dobu.
Interiér Octavie Laurin & Klement
Už od května se však v ceníku objevuje Škoda Octavia s nejluxusnější výbavou Laurin & Klement. Základním motorem pro toto provedení je benzinový pohon 1,4 TSI, stojí od 644 900 korun.
Nabídne mimo jiné bi-xenonové světlomety s integrovanými LED-světly pro denní svícení, nová osmnáctipalcová kola, moderní čtyřramenný multifunkční kožený volant či Sound System Canton.
V nabídce jsou také dvě výkonné motorizace, 2.0 TDI (110 kW) a 1.8 TSI (132 kW) s manuální či dvouspojkovou automatickou převodovkou. Pro verzi kombi je k dispozici pohon 4x4.
Nejdražší Octavie 2,0 TDI 4x4 Laurin & Klement přijde na 757 900 korun.
(buč)
Octavia na zemní plyn: vyšší pořizovací cena, levnější palivo
Čtěte také:
Test Škody Octavia 1,2 TSI: dlouhá, prostorná a pěkná
Test Škody Octavia Combi 1,6 TDI: nejlepší kombík?