Domů > Zelená auta

Peugeot 3008 HYbrid4 má elektromotor navíc pro zadní kola


velikost textu:
     
25.srpna 2010 00:02
 
Loňská novinka, která se tváří jako kříženec mezi velkoprostorovým vozem a SUV, bude k mání také coby hybrid a netypická čtyřkolka k tomu. Vůz, který si za svůj inovativní design a nevšední pojetí vysloužil například nominaci na Auto roku 2010, se nyní díky malému elektromotoru a armádě baterií pod podlahou pochlubí kromě malé spotřeby nafty i velmi nízkými emisemi.

Peugeot
Na první pohled Peugeot 3008 jako každý jiný. Pod podlahou ale skrývá navíc baterie a elektromotor. 

 

Vedle naftového dvoulitru s výkonem 163 koní bude v Peugeot 3008 HYbrid4 pracovat i elektromotor. Na rozdíl od spalovacího motoru bude mít na starosti pohon zadních kol.

Řidič může v hybridním Peugeotu 3008 volit jízdní režimy podobně jako u některých off-roadů. Speciálním ovladačem nastaví třeba automatiku, kdy si elektronika sama vyhodnotí, která náprava vozu je pro okamžitý záběr více vhodná.

Když bude chtít spořit palivo, přepne pouze na elektromotor. Pro jízdy po městě by výkon 37 koní přenášený na zadní nápravu měl postačit.

Dalším volitelným režimem bude stálý náhon na všechna čtyři kola s tím, že na přední půjde síla naftového motoru, na zadní elektromotoru. Přitom mezi oběma agregáty není žádné mechanické propojení.

Čtvrtou možností je sportovní nastavení. Při vyšších rychlostech tento režim umožňuje rychlejší výměnu koleček v šestistupňové automatizované převodovce.

Otočným ovladačem je možné volit mezi čtyřmi režimy jízdy. ZEV označuje jízdu pouze s pohonem elektromotoru na zadní nápravu.

 

Hybridní peugeot dosáhne nejvyššího výkonu 200 koní při současném záběru obou motorů. I točivý moment je úctyhodný, přesně 500 Nm.

Spotřeba navzdory výkonu klesá v průměru na 3,8 litru nafty na sto kilometrů. Palivo šetří i start-stop systém, který spalovací motor vypíná třeba na semaforech.

Emise vypouštěného kysličníku uhličitého jsou vynikající na tak velké a kvůli Ni-MH bateriím i těžké auto. Dostaly se těsně pod magickou stovku na hodnotu 99 g CO2/km.

Ceny francouzského vozu, který by se měl k zákazníkům dostat na jaře 2011, ještě nebyly stanoveny. Britský server Auto Express odhaduje, že hybridní verze modelu 3008 bude k mání jen v nejvyšší výbavě, a tedy s cenou v přepočtu kolem 730 tisíc Kč.

Palubní počítač informuje řidiče, v jakém modu se hybridní pohon právě nachází

(rub)

Čtěte také:

Test Peugeotu 3008: sexy on-road pro rodinný výlet

Dva očekávané elektromobily mají konkrétní ceny. A jsou drahé.



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

3.10.2023 5:01:30
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku