Test odhalil zimní pneumatiky, které nejsou vhodné na sníh
.jpg)
„Výsledky ukazují, že dvě třetiny testovaných pneumatik vykazují dobré vlastnosti. Skoro celá čtvrtina však naše přísné nároky nesplňuje,“ uvádí v hodnocení testu Friedrich Eppel, expert na obutí aut z rakouského autoklubu ÖAMTC.
První skupinu testovaných výrobků vytvořilo 16 různých pneumatik s rozměrem 185/60 R14 T. Kupují je majitelé malých aut, jako jsou Škoda Fabia nebo Fiat Punto.
reklama
Výsledky testu jim radí, že nejlépe udělají, když své auto obují do osvědčených plášťů Vredestein, Continental, Goodyear a Dunlop, nebo letošních nových modelů Fulda Montero 3 a Bridgestone LM30.
Za nimi následují tři výrobky s menšími nedostatky (Kleber, Semperit a Uniroyal) a dva už s většími (Kumho a Lassa).
Na chvostu žebříčku evropských autoklubů je pětice pneumatik označených "nedoporučují se". Při testech na sněhu propadly Firestone Winterhawk 2 a Pneumant PN150 Wintec.
„Ale také na mokru musí zimní pneumatiky zaručovat dostatek bezpečí. Proto propadají také Marangoni 4 Winter, Sava Eskimo S3 a Federal Himalaya WS-1. Poslední dokonce za testy na suché silnici,“ upozorňuje Friedrich Eppel z rakouského autoklubu.
VÝSLEDKY TESTU ZIMNÍCH PNEUMATIK - 185/60 r 14 t | ||||||||
Výrobek | Celkem | Sucho | Mokro | Sníh | Led | Hluk | Spotř. | Výdrž |
Vredestein Snowtrac 3 | **** | 2,8 | 2,2 | 1,8 | 2,8 | 3,7 | 2,3 | 1,0 |
Fulda Kristall Montero 3 | **** | 2,4 | 2,1 | 2,0 | 3,0 | 4,0 | 1,9 | 2,1 |
Continental WinterContact TS800 | **** | 2,7 | 2,2 | 2,1 | 3,3 | 3,8 | 2,6 | 0,8 |
Bridgestone Blizzak LM30 | **** | 2,5 | 2,1 | 2,4 | 2,9 | 3,4 | 2,3 | 2,0 |
Goodyear UltraGrip 7+ | **** | 2,6 | 2,2 | 2,3 | 3,0 | 3,2 | 2,6 | 2,2 |
Dunlop SP Winter Response | **** | 2,9 | 1,9 | 2,4 | 3,1 | 3,4 | 2,6 | 3,0 |
Kleber Krisalp HP2 | *** | 2,3 | 2,4 | 2,8 | 3,4 | 4,1 | 2,1 | 1,5 |
Semperit Master-Grip | *** | 2,6 | 2,3 | 2,4 | 3,6 | 3,6 | 2,6 | 2,1 |
Uniroyal MS plus 6 | *** | 2,4 | 2,7 | 2,4 | 3,7 | 3,2 | 2,7 | 2,5 |
Kumho I’Zen KW23 | ** | 2,5 | 2,2 | 3,1 | 3,1 | 3,9 | 2,4 | 2,8 |
Lassa Snoways Era | ** | 2,7 | 3,3 | 2,5 | 3,0 | 3,8 | 3,0 | 2,2 |
Firestone Winterhawk 2 | * | 2,4 | 2,3 | 3,6 | 3,3 | 3,6 | 2,4 | 2,4 |
Pneumant PN 105 Snowtec | * | 2,4 | 3,2 | 3,6 | 3,2 | 3,8 | 2,3 | 3,3 |
Marangoni 4 Winter | * | 2,8 | 4,9 | 2,1 | 3,1 | 4,0 | 2,4 | 2,6 |
Sava Eskimo S3 | * | 4,2 | 5,5 | 2,0 | 2,9 | 3,9 | 2,3 | 2,5 |
Federal Himalaya WS-1 | * | 5,0 | 5,5 | 2,8 | 3,9 | 4,2 | 2,5 | 1,8 |
**** velmi doporučeníhodné, *** doporučeníhodné, ** s výhradami, * nedoporučují se |
Druhou skupinu srovnávaných zimních pneumatik autokluby sestavily z obutí pro vozy velikosti Škody Octavie, Volkswagenu Golf nebo Audi A4. Jedná se o rozměr 205/55 R16 H.
Na nejlepší vysvědčení „velmi doporučeníhodné“ dosáhla pětice výrobků se značkou Continental, Goodyear, ESA-Tecar, Dunlop a Hankook. Dalších devět sad zimních plášťů dostalo hodnocení "doporučeníhodné". „Ukazuje se, že v této kategorii je velká vyrovnanost po stránce kvality,“ míní Friedrich Eppel.
Na konci žebříčku, který řadí pneumatiky podle jejich vlastností v testech, jsou tři výrobky. Goodride SW602 a Kenda Polar Trax selhaly na mokré zimní silnici, guma Firestone Winterhawk 2 má malý záběr na sněhu.
Celkové hodnocení každé pneumatiky vzniká na základě série testů na sněhu, na ledu, zkoušky probíhají také na mokré silnici a na suché vozovce. Autokluby hodnotí rovněž hluk, rychlost opotřebení a to, jakým způsobem ovlivňují pneumatiky spotřebu paliva.
Petr Buček
VÝSLEDKY TESTU ZIMNÍCH PNEUMATIK - 205/55 r 16 H | ||||||||
Výrobek | Celkem | Sucho | Mokro | Sníh | Led | Hluk | Spotř. | Výdrž |
Continental WinterContact TS830 | **** | 2,7 | 2,3 | 1,9 | 3,2 | 2,5 | 2,3 | 0,9 |
Goodyear UltraGrip 7+ | **** | 2,7 | 1,9 | 2,2 | 3,3 | 2,8 | 2,5 | 2,5 |
ESA-Tecar Super Grip 7 | **** | 2,7 | 2,2 | 2,3 | 3,2 | 2,9 | 2,4 | 1,7 |
Dunlop SP Wintersport 3D | **** | 3,0 | 2,1 | 2,3 | 2,8 | 2,9 | 2,8 | 1,6 |
Hankook Icebear W440 | **** | 2,8 | 2,1 | 2,4 | 3,2 | 2,6 | 3,0 | 2,9 |
Michelin Primacy Alpin PA3 | *** | 2,5 | 2,5 | 2,8 | 3,4 | 2,9 | 2,2 | 0,5 |
Maloya Davos | *** | 2,7 | 2,3 | 2,0 | 3,2 | 3,4 | 2,3 | 3,1 |
Vredestein Snowtrac 3 | *** | 2,7 | 2,6 | 2,1 | 3,1 | 3,6 | 2,4 | 2,6 |
Yokohama W.drive | *** | 2,4 | 2,7 | 2,7 | 3,2 | 3,3 | 2,1 | 2,0 |
Semperit Speed-Grip | *** | 2,7 | 2,7 | 2,2 | 3,2 | 2,6 | 2,8 | 2,4 |
Uniroyal MS plus 66 | *** | 2,5 | 2,5 | 2,4 | 3,6 | 3,1 | 2,7 | 2,4 |
Nokian WRg2 | *** | 2,6 | 3,0 | 2,4 | 3,1 | 3,3 | 2,6 | 1,7 |
Kumho I’Zen KW23 | *** | 2,6 | 2,8 | 3,0 | 3,1 | 3,4 | 2,3 | 3,5 |
Pirelli Winter 210 Sottozero 2 | *** | 3,3 | 3,0 | 2,4 | 3,6 | 3,4 | 2,6 | 2,4 |
Avon Ice Touring ST | ** | 3,5 | 2,2 | 3,4 | 3,2 | 2,3 | 2,9 | 3,8 |
Firestone Winterhawk 2 | * | 2,6 | 3,0 | 3,7 | 3,6 | 2,9 | 2,8 | 1,5 |
Goodride SW602 | * | 4,6 | 4,9 | 2,3 | 3,2 | 2,5 | 2,0 | 3,1 |
Kenda Polar Trax (KR19) | * | 3,4 | 5,5 | 3,0 | 3,4 | 3,9 | 2,4 | 2,2 |
**** velmi doporučeníhodné, *** doporučeníhodné, ** s výhradami, * nedoporučují se |
Poznámka: Čím nižší známka, tím lepší. Nejlepší možná je známka 0,5 (velmi dobrá), nejhorší je 5,5 (nedostatečná). Kolonka Výdrž znamená odolnost pneumatiky proti rychlému opotřebení.
Pramen: Autokluby ADAC, ÖAMTC