reklama  
 
 
Domů > Spodní články

Crash test elektroauta potvrdil jeho bezpečí, nehrozí ani poranění proudem


velikost textu:
     
18.ledna 2011 00:01
 
Auto na elektřinu má na palubě vysoké napětí 330 voltů a rozměrné velmi těžké baterie. Že i přesto jsou elektromobily stejně bezpečné jako dnes běžná auta na benzin či naftu, dokázal crash test, který zrežírovaly evropské autokluby.

ADAC
Vedle přední nárazové zkoušky čelil elektromobil také zadnímu crash testu 

 

Mezi prvními sériově prodávanými auty na elektřinu jsou v Evropě trojčata Peugeot iOn, Citroën C-Zero a Mitsubishi i-MiEV. Auto vyvinuté japonskou automobilkou prodávají pod svými logy také dvě francouzské značky.

Jak elektrická novinka, která se dostává už i v Česku do prodeje, obstojí při nárazu? Odpověď na tuto otázku přináší první crash test evropských autoklubů zaměřený na elektromobil. Mitsubishi i-MiEV jako zástupce trojčat v něm obstál.

Nárazovou zkoušku zvládlo toto městské vozítko i přes svou karoserii odlehčenou kvůli těžkým bateriím. Problém nepřestavuje ani vysoké napětí, které „vozí“ elektromobily na palubě.

Odpojení nebezpečného elektrického rozvodu je důležité nejen kvůli bezpečnosti posádky, ale také vzhledem k bezpečí pro práci hasičů či lékařů přijíždějících k nehodám.

První pasažéři vychutnávající si jízdu v tichých a mrštných elektromobilech se nemusí bát. Dokázal to jak čelní, tak i zadní crash test.

Bezpečnostní systémy správně vyhodnotily, že auto havarovalo a automaticky odpojily vysokonapěťový systém malého mitsubishi.

Bez ztráty kytičky zvládla nárazy také skupina 88 článků lithium-iontových baterií na palubě testovaného vozu. Akumulátory přestály srážky bez poškození.

Městské miniauto na elektřinu zvládlo náraz v rychlosti 64 km/h, posádka zůstala v bezpečí

 

„Obavy, že se elektroauta promění při nárazu v nebezpečné elektrické bomby, se tak nepotvrdily,“ konstatuje ve zprávě k testu německý autoklub ADAC. Naopak, elektromobily nebudou méně bezpečné než dnešní automobily.

Malá karoserie Mitsubishi i-MiEV s krátkými deformačními zónami zvládla hned první test, při kterém auto naráží v rychlosti 64 km/h do bariéry.

Ačkoliv se palubní deska posunula o něco směrem k posádce a také prostor nohou prošel určitou deformací, nejsou cestující v ohrožení života.

Zadní nárazová zkouška převzala metodiku od amerických norem a do stojícího malého elektrického mitsubishi narazil v rychlosti 80 km/h speciální vozík s hmotností 1400 kilogramů. I v tomto případě se kabina ukázala jako stabilní.

(buč)  

 

Čtěte také:

Srovnání elektromobilu s běžným autem: co je stejné, a co je úplně jinak?

Autem roku 2011 je elektrický Nissan Leaf, v Česku bude až za dva roky



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

23.9.2017 22:11:30
reklama
  reklama