Test Volkswagenu Passat Variant 1,8 TSI: král, který se změnil jen napovrch

Nový Volkswagen Passat je sice novou generací úspěšného modelu, ale podvozek využil od svého dosluhujícího bratra. Každý jiný model by si za to vysloužil velkou kritiku, lídr své kategorie si to asi může dovolit.
Zájemci o nový passat se dočkají toho, co dobře znají z předchozího modelu. S fajnovějším designem, snad i ještě tiššími motory a novinkami v bezpečnostních systémech, které hlídají, jestli auto neopouští jízdní pruh, příliš se nepřiblížilo jinému vozu nebo zda řidič neusíná. První dva jmenované jsou za příplatek, třetí je součástí výbavy od druhého stupně ze tří nabízených.
Redakce AutemBezpečně.cz otestovala praktické kombi Volkswagen Passat s motorem 1,8 TSI. Jedná se o přeplňovaný benzinový pohon s výkonem 160 koní. Příplatkové bezpečnostní systémy však na palubě bohužel neměl.
Přesto v týdenním testu Passat Variant ukázal, proč patří mezi absolutní lídry své kategorie. A jelikož moc neomládnul, bude muset automobilka ve „svém“ Německu nadále čelit kritice, že přinejmenším v prostoru pro kolena na zadních sedadlech zaostává za Škodou Superb Combi.
Cenově jsou superb s passatem srovnatelné vozy - pokud zákazník sáhne po motoru 1,8 TSI, musí se v obou případech připravit na investici ve výši okolo 660 tisíc korun.
VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT 1,8 TSI - BEZPEČNOST A CENA | |
Crash testy Euro NCAP | Passat dostal v nárazovém testu pět hvězdiček (více o testu zde). |
Airbagy | 6 airbagů ve standardní výbavě - čelní, boční, hlavové neboli okenní. Boční airbagy pro druhou řadu sedadel za příplatek 9000 Kč. |
ESP | V základní výbavě |
Isofix | Na krajních zadních sedadlech. |
Cena | S testovaným motorem 1,8 TSI stojí od 658 000 Kč, se základní motorizací 1,4 TSI (122 k) přijde na nejméně 606 400 korun a s turbodieselm 1,6 TDI (105 k) je k mání za 644 300 Kč. U oblibeného turbodieselu 2,0 TDI (140 k) figuruje v ceníku částka 675 800 Kč. |
Poznámka: leden 2011
Stejně jako jeho předchůdce míří i nový Volkwagen Passat na vrchol své třídy
Noblesa po Německu
Hned při prvním setkání působí nový passat subtilněji a jemněji než zavalitější předchůdce. A třebaže to na fotkách tak nevypadá, je naživo nový passat mnohem hezčí.
Na přídi designéři nasadili novému volkswagenu hranatá světla, v nárazníku je pak druhá řada světel mimo jiné s denním osvětlením. Svou elegancí se přiblížil vlajkové lodi Volkswagenu, modelu Phaeton.
Také zezadu vypadá novinka docela jinak, než bylo zvykem, i tam vládnou spíše hrany a štíhlé linie.
Po nastoupení za volant si řidič brzy všimne dvou věcí - v novém passatu se sedí hodně nízko a řidič se na své okolí v dopravních zácpách dívá zdola.
Celkem nízké namalovali návrháři čelní sklo, což na světelných křižovatkách znamená pěknou rozcvičku pro krční páteř. Když stojí auto jako první pod světly, musí se řidič naklonit dopředu.
Přes nízké sezení není jinak interiéru Volkswagenu Passat co vytknout. Sedadla jsou komfortní a přitom podrží tělo i v ostřejší zatáčce.
Palubní deska i ovladače jsou klasické, konzervativní či prostě vžité. Majitelé předchozích passatů by snad i tento nový model mohli ovládat se zavřenýma očima. Samozřejmě ne za jízdy.
Místa je v passatu jako obvykle hodně, kombík má kufr s objemem 603 litry. Za svým konkurentem z Mladé Boleslavi o tři desítky litrů zaostává, po sklopení sedadel je nákladová plocha také o kousek menší než v delší Škodě Superb Combi.
VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT 1,8 TSI - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Přednosti v mnohém přebírá od svého předchůdce - bezpečný a komfortní podvozek, prostornou karoserii, objemný kufr. Motor 1,8 TSI je velmi pružný a přitom tichý i poměrně úsporný. |
Slabiny | Příliš nízká poloha sedadel; výhled skrz čelní sklo je při stání na semaforech směrem vzhůru omezený. Na českém trhu silná konkurence v podobě Superbu Combi. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Elegantní interiér má nad velkým displejem autorádia klasické hodiny
reklama

Stošedesátikoňové ticho a úprk
Testovaný passat s přeplňovanou benzinovou osmnáctistovkou má 160 koní, které jsou zárukou dynamického svezení. Například při akceleraci z připojovacího pruhu na dálnici na dvojku a pak o něco méně i na třetí rychlostní stupeň představuje zrychlení pěkný zážitek.
Motor je velmi dobře odhlučněný a jeho projevy linoucí se k uším posádky při zmiňované rychlé akceleraci jsou velmi libozvučné.
Navíc není kdovíjak žíznivý, v testu si v průměru říkal o necelých osm litrů benzinu na 100 kilometrů. Stejný apetyt měl motor s turbem na dálnici, ve městě stoupala spotřeba k deseti litrům, na okreskách zase klesala k šesti litrům.
Velmi příjemné je chování podvozku nového passatu v ostrých zatáčkách, stejně jako si lze rychle všimnout jeho komfortního odladění. Ani pražské nerovné silnice testovanému vozu nečinily potíže.
Petr Buček
VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT 1,8 TSI - TECHNICKY | |
Motor | Benzinový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 118/160 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 250/1500 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 218 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 8,7 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 9,6 město/5,3 mimo město/ 6,9 kombinace |
Emise CO2 | 160 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4771/1820/1516 |
Rozvor (mm) | 2712 |
Provozní hmotnost (kg) | 1530 |
Objem kufru (l) | 603/1731 se sklopenými sedadly |
Pramen: Volkswagen
Čtěte také:
Test Škody Superb Combi 1.4 TSI - ani základní motor nezklame
Test Citroënu C5 Tourer 2.0 HDI: elegán pro rodinu i business