reklama  
   
Domů > Spodní články

Tři dětské sedačky vedle sebe? Jen pár aut pamatuje na větší rodinu


velikost textu:
     
7.února 2011 00:00
 
Dětské autosedačky jsou náročné na prostor, a auta přestávají jejich nárokům stačit. Německá organizace Stiftung Warentest otestovala 23 aut různých velikostí, aby zjistila, kolik dětí usazených do svých sedaček uvezou. S překvapením zjistila, že často ani auta vydávající se za rodinná nemají dost místa pro tři děti.

ÖAMTC
Jen některá auta odvezou bez problémů tři děti 

 

„Prostřední sedadlo je často příliš úzké, bezpečnostní moc pás krátký,“ uvádí Stiftung Warentest k výsledkům testu.

Ani jeden zástupce kompaktních pětidveřových aut, kam patří také česká Škoda Octavia, a žádný z vozů střední třídy, mezi něž patří například Opel Insignia nebo Ford Mondeo, nenabízí dost prostoru pro třetí dětskou sedačku, kterou by rodiče chtěli umístit na prostřední zadní sedadlo.

Opel Astra, Renault Mégane a Opel Insignia navíc nepamatují moc ani na případ, kdy dětská autosedačka zamíří na přední sedadlo vedle řidiče.

Mezi auty, které nemají dost místa pro třetí sedačku vzadu, uvádí Stiftung Warentest také vůz Citroën C3 Picasso. Třetí dítě pak musí na přední sedadlo spolujezdce. Pokud ten se s dětmi také veze, nezbývá mu než se nasoukat mezi dvě dětské sedačky dozadu. Ne každý se tam vejde.

Problémem Opelu Zafira je zase komplikované vypínání předního airbagu. Dítě v protisměrné sedačce pak musí zamířit na zadní místa, aby mu přední airbag při případném nafouknutí neublížil.

Nejlépe si s třetí dětskou sedačkou poradily v porovnání organizace Stiftung Warentest vozy Citroën C8, Peugeot 807, Fiat Ulysse a dvojice inovovaných Volkswagen Sharan a Seat Alhambra.

Všechny tyto vozy patří mezi velká MPV a nabízejí také třetí řadu sedadel, které uvezou i další pár ratolestí.

Z menších aut si v testu dobře vedl Renault Kangoo, který také velmi ochotně přijal na palubu tři dětské sedačky do druhé řady. 

Octavia zvládne tři sedačky jen tak tak

 
Mezi pěticí srovnávaných aut kompaktní neboli nižší střední třídy se objevila Škoda Octavia. Ve školním známkování dostala trojku v hodnocení předního sedadla jako vhodného místa k převážení dětí v sedačce. V tomto ohledu nepřesvědčila pro škodovku konkurenční dvojice Renault Mégane a Opel Astra.

Za zadní sedadlo dostala octavia dvojku - nabídla slušnou šířku sedadla, nemá problém s délkou bezpečnostního pásu a i prostor pro nohy není špatný.

Převoz třetí sedačky je v octavii vzadu uprostřed možný, ale místa je pro ně jen tak tak. Na lepší známku než čtyřku to nebylo.

Školní trojkou ohodnotil Stiftung Warentest Škodu Octavia za provedení kovových úchytů isofix a za další záchytné body k upevnění sedaček známé pod anglickým návzev top tether.

reklama

 

Mezi pěticí konkurentů si podobně vedl i pro octavii koncernový příbuzný Volkswagen Golf.

Toyota Auris zaostala v hodnocení krajních zadních sedadel, důvodem byl mimo jiné hůře přístupný systém isofix zapuštěný hluboko do čalounění sedadel.

Za prostřední sedadlo druhé řady dostaly všechny vozy kompaktní třídy čtyřku, až na Renault Mégane, jenž si vysloužil pětku - výrobce totiž vůbec na možnost upevnění sedačky uprostřed druhé řady nemyslel.

Do srovnání vozů střední velikosti vybral Stiftung Warentest trojici Ford Mondeo, Opel Insignia a Seat Exeo. A vedly si podobně jako Škoda Octavia. Za přední sedadlo dostaly ford se seatem trojku, Opel Insignia čtyřku. Dvojka stojí na vysvědčení za krajní zadní sedadla a čtyřka za jeho prostřední část.  

Velká auta jsou velkoprostorová

Rodina hledající velký vůz pro své tři děti by měla zaměřit svou pozornost na velká MPV neboli na opravdu velkoprostorová auta.

V testu organizace Stiftung Warentest uspěli nejvíce právě zástupci této kategorie - Citroën C8, Peugeot 807, Fiat Ulysse, Volkswagen Sharan a Seat Alhambra.

Jejich tři sedadla ve druhé řadě jsou stejně velká a samostatná. Další potomky lze odvézt ve třetí řadě sedadel.

Stiftung Warentest zjistil, že i další auta s vysokou stavbou, mnohdy o dost kratší a levnější, předčí nižší auta typu octavie v pojetí krajních míst ve druhé řadě sedadel a jejich vhodnosti pro děti. A to díky vhodné kombinaci šířky sedadla, prostoru pro nohy dětí, snadné dosažitelnosti úchytů isofix i top tether a délce pásů.

Ta je důležitá kvůli robustnosti sedaček, s níž si kratší pás nemusí poradit, protože ji neobejme.

Dětské autosedačky jsou určeny dětem od narození až do přibližně12 let

 

Jedničkou ohodnotil Stiftung Warentest za krajní zadní místa nejen pětici celkových vítězů testu Citroën C8, Peugeot 807, Fiat Ulysse, Volkswagen Sharan a Seat Alhambra. Ale také vozy Citroën C3 Picasso, Opel Zafira i Renauly Kangoo a Grand Scénic.

Naopak pouze trojku získal ve stejném hodnocení Ford C-Max první generace, kterého střídají hned dva nástupci v různých délkách.

Známkou tři Stiftung Warentest ohodnotil i místa na zadních krajních sedadlech Toyoty Verso.

Na dvojku v tomto hodnocení obstály vozy Volkswagen Touran, Peugeot 5008, nový Opel Meriva a Kia Venga.

Za střední zadní sedadlo dostali nejlepší známku opět vítězové tohoto testu v podání technicky identických trojčat Citroën C8, Peugeot 807, Fiat Ulysse a dvojčat Volkswagen Sharan a Seat Alhambra. Jejich známkou byla dvojka.

Na trojku se v testu prostředních zadních sedadel představily vozy Peugeot 5008, Renault Grand Scénic, Renault Kangoo, Toyota Verso a VW Touran.

Mezi čtyřkaři se objevují vedle Citroënu C3 Picasso také Ford C-Max, Kia Venga, Opel Meriva a Opel Zafira.

Pro rodiny se třemi nebo více dětmi platí ještě více než u méně početných rodin, že ke koupi sedaček je nutné vzít s sebou auto a vybrané autosedačky v něm před zakoupením vyzkoušet.

(buč)

 

Čtěte také:

Rodiče si stěžují, že pásy jejich auta jsou krátké a nezapnou dětskou sedačku. Co s tím?

Multiautosedačka umí vozit na zadních sedadlech až čtyři děti najednou



Diskuse

 
 
spa - Re: proc chybi viteezove?
Kdyz neuvazuji o vyssi tride (jumpy, vito, ...) a zustanu o mpv, ...
 
pj - Re: proc chybi viteezove?
jest jsem zapomenl an dulezitou podminku, ze alespon 2 sedacky ...
 
pj - proc chybi viteezove?
nerozumim, proc ve vyberu neni Ford Galaxy a Renault Grand Espace. ...

Celkem 3 příspěvků, poslední 3.7.2012 13:15:08.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

21.10.2014 9:00:44
reklama
  reklama