Srovnání kombíků: praktická auta s velkým kufrem zlevňují

Zcela bez ohrožení konkurenty zůstává osaměle, s cenou sto korun pod hranicí 200 tisíc korun, jednoduchý, ale obrovský kombík Dacia Logan MCV.
Levně lze pořídit také některý z nejmenších kombíků, kterým v prodejích vévodí Škoda Fabia Combi. Stejně jako Seat Ibiza ST nebo Peugeot 207 SW stojí tento mladoboleslavský praktik 235 tisíc korun v základním provedení. Ještě o 15 tisíc je díky akční nabídce levnější konkurenční Renault Clio.
Francouzská značka drží ceny při zemi i mezi většími auty. Renault Mégane kombi 299 900 korun, to je navlas stejně jako Škoda Octavia Tour Combi - oktávka druhé generace se starým tvarem světel a chudší výbavou než běžný model.
Ještě o 20 tisíc nižší základní cenu má v Nošovicích vyráběný Hyundai i30 cw, na hranici tří set tisíc korun začíná ceník také další korejské značce Kia u modelu cee´d SW.
Jen o pár desítek tisíc dražší je nyní Ford Focus kombi, který dostal výhodnou výprodejovou cenu zahrnující i širokou základní výbavu.
Mezi kombíky střední velikosti se nově objevuje také Opel Astra Sports Tourer, jeho základní cena činí 358 tisíc korun.
reklama
Ve třídě největších kombíků kraluje prodejům Superb Combi, jeho cenovka je v meziročním srovnání o 10 tisíc vyšší - nyní přijde nejméně na 604 900 korun.
Na výsostní postavení Škody Superb útočí Ford Mondeo kombi se základní akční cenou stlačenou na 530 tisíc korun a o 10 tisíc draží Opel Insignia Sports Tourer.
Přinejmenším o jedno cenové patro níže je opět Renault s Lagunou kombi. Její cenovka začíná na přívětivých 450 000 korunách.
Mezi nejočekávanější letošní novinky mezi kombíky patří nová generace Fordu Focus kombi, který se v prodeji objeví na přelomu května a června.
Dřívější premiéru chystá Škodě Superb konkurující Peugeot 508 SW, jehož uvedení se plánuje už za měsíc.
(buč)
CENY A OBJEMY zAVAZADLOVÝCH PROSTORŮ KOMBÍKŮ | |||
Vůz | Objem kufru (l) | Akční základní cena (kč) | Základní cena (Kč) |
Malé kombíky | |||
Škoda Fabia Combi | 505/1485 | - | 234 900 |
Peugeot 207 SW | 428/1433 | 234 900 | 289 900 |
Renault Clio Grandtour | 439/1277 | 219 900 | 239 900 |
Seat Ibiza ST | 430/1164 | - | 234 900 |
Střední kombíky | |||
Škoda Octavia Combi Tour | 605/1665 | - | 299 900 |
Škoda Octavia Combi | 605/1665 | 364 900 | 372 900 |
Dacia Logan MCV | 700/2350 | - | 199 900 |
Ford Focus kombi | 482/1525 | 329 990 | 453 190 |
Hyundai i30cw | 415/1395 | - | 279 990 |
Kia cee´d SW | 534/1664 | 284 980 | 304 980 |
Opel Astra Classic Caravan | 490/1590 | 274 900 | 324 900 |
Opel Astra Sports Tourer | 500/1550 | 357 900 | 403 900 |
Peugeot 308 SW | 573/1736 | 329 900 | 374 900 |
Renault Mégane Grandtour | 491/1567 | 299 900 | 334 900 |
Saab 9-3 SportCombi | 477/1331 | - | 689 000 |
Seat Exeo ST | 442/- | - | 567 900 |
Volkswagen Golf Variant | 505/1495 | 376 600 | 416 600 |
Volvo V50 | 417/1307 | - | 575 000 |
Audi A4 Avant | 490/1430 | - | 770 100 |
BMW řady 3 touring | 460/1385 | - | 728 750 |
Mercedes třídy C kombi | 485/1500 | - | 810 000 |
Velké kombíky | |||
Škoda Superb Combi | 633/1865 | - | 604 900 |
Citroën C5 Tourer | 505/1462 | 574 900 | 639 900 |
Ford Mondeo kombi | 549/1740 | 529 990 | 571 990 |
Honda Accord Tourer | 405/1250 | - | 679 000 |
Mazda 6 Wagon | 519/1750 | - | 599 900 |
Opel Insignia Sports Tourer | 540/1530 | 539 900 | 599 900 |
Renault Laguna Grandtour | 508/1593 | 449 900 | 509 900 |
Subaru Legacy kombi | 526/1726 | - | 695 000 |
Toyota Avensis kombi | 543/1610 | - | 599 900 |
Volkswagen Passat Variant | 603/1731 | - | 606 400 |
Volvo V60 | 692/- | - | 795 000 |
Volvo V70 | 555/1580 | 850 000 | 950 000 |
Alfa Romeo 159 Sportwagon | 445/1235 | - | 800 000 |
Audi A6 Avant | 546/- | - | 991 600 |
BMW řady 5 touring | 560/1670 | - | 1 107 625 |
Mercedes třídy E kombi | 695/- | - | 1 018 800 |
Chrysler 300C Touring | 630/1600 | - | 1 137 150 |
Pramen: AutemBezpečně.cz, únor 2011
Poznámka: Údaj za lomítkem u objemu kufru odpovídá sklopeným zadním sedadlům a nákladu až po strop
Čtěte také:
Test Volkswagenu Passat 1,8 TSI: král, který se změnil jen napovrch
Test Seatu Ibiza ST 1,4 16V: pohlednější, ale menší bratr kombíku fabie
Test Renaultu Mégane Grandtour 1,4 TCe: umně zamaskovaný kombík
Test Škody Superb Combi 1.4 TSI - ani základní motor nezklame