reklama  
   
Domů > Spodní články

Renault R-Space ukazuje rodinný minivan v jiném světle


velikost textu:
     
4.března 2011 00:03
 
Odlišný pohled na víceúčelové vozy představil na autosalonu v Ženevě Renault. Zatímco přední místa jsou ještě jakžtakž běžná, byť futuristických tvarů, vzadu se nachází dětský pokojíček. Zábavu si v rodinném Renaultu užije i řidič, když se pokouší o co nejekonomičtější jízdu, přičemž ho o úspěšnosti v jeho počínání informuje palubní počítač. Pohonem studie R-Space je motor poplatný dnešní době – malý, benzinový, s turbem a hlavně spořivý.

Renault
Studie Renault R-Space dokazuje, že tvary rodinného auta vůbec nemusejí být nudné 

 

Čtyři a čtvrt metru dlouhý, 185 cm široký a zhruba 1,5 metru vysoký Renault R-Space má proporce běžného minivanu, jakým je u této francouzské značky Renault Scénic. Uvnitř ale láká rodinu k usednutí a prožití jízdy plné zábavy. Nudit by se neměl ani řidič, ani děti vzadu.

Prostor pro cestující v zadní části auta je variabilní soustavou krychlí a kvádrů, které si dětská posádka uzpůsobí do libovolného tvaru. Realita samozřejmě bude jiná už jen kvůli bezpečnosti, ale Renault naznačuje, jakým směrem se budou ubírat jeho nové rodinné vozy.



Video ukazuje, že vodícím prvkem při navrhování interiéru Renaultu R-Space byla krychle

 

Pod kapotu konceptu R-Space je tříválcový motor s kubaturou jak pro motorku. 900 kubíků objemu by samo o sobě na výkon 110 koní a točivý moment 160 Nm/min nestačilo. Sílu šestnáctistovky, jak Renault uvádí, zajišťuje drobnému tříválci přeplňování a další moderní technologie.

Turbo je účinné hlavně v nízkých otáčkách a pomůže autu dostat se z nuly na stovku za 11 sekund. Na svižné, ale ekonomické jízdě, navíc s velmi nízkými emisemi 95 g CO2 na kilometr, bude mít podíl i dvouspojková převodovka.

Zadní dveře otvírané proti směru jízdy a absence prostředních sloupků karoserie mají zajistit co nejlepší přístup do vozu

 

Deklarované spotřeby 3,7 litru benzinu na sto kilometrů má dosáhnout spolupráce motoru se systémem start-stop. Je vylepšený o tak zvaný pulzní start, který díky přímému vstřikování bleskově nahodí motor poté, co se nakrátko odmlčel při zastavení auta na křižovatce.

Auto také může umění spořivé jízdy svého řidiče učit. Systém Drivingeco kromě jiného oplývá kamerou, která snímá okolí vozu a podle toho řidiči radí, jestli přibrzdit, dupnout na plyn, kdy přeřadit.

Zdánlivě banální rady se s veškerými řidičovými úkony ukládají do paměti a pak je počítač vyhodnotí. Při příští jízdě pak řidiče systém navádí, jak má vůz ovládat s co nejnižší spotřebou.

Dětský sen - místo zadních míst malé hřiště

 

Na řidičově umění jezdit spořivě v Renaultu R-Space se mohou podílet i děti na zadních sedadlech. Budou se šetrné jízdy sami dožadovat.

Pokud hrají v autě počítačové hry a sledují displeje zabudované do opěrek předních sedadel, auto se za ekonomickou jízdu odmění. Tím, že jim do hry přidá bonusové body a extra životy. Když se během jízdy děti baví a nezlobí, je cestování o to bezpečnější.

Děti mohou ze svého hřiště sledovat film nebo hrát počítačové hry



Martin Urban



Čtěte také:

Koncept Opelu v Ženevě ukáže, jak bude vypadat nová Zafira

Ford B-Max už je skoro hotov: nástupce modelu Fusion nabízí unikátní přístup k zadním sedadlům



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

23.4.2021 12:43:48
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku