Test Citroënu C4 1,6 VTi: ve znamení komfortu a designu

Cé-čtyřka je pětidveřovým hatchbackem nižší střední třídy a konkuruje vozům Renault Mégane, Kia cee´d, Hyundai i30, Volkswagen Golf nebo Ford Focus.
Hlavními protivníky jsou spíše značky z Koreje a Francie - i ony v této třídě nabízejí pětidveřové auto za přibližně 300 tisíc korun.
Oproti konkurenci se C4 nabízí výhradně s pěti dveřmi - ani třídveřovou karoserii, ani kombíka francouzská novinka nenabídne.
Redakce AutemBezpečně.cz otestovala nový citroën s benzinovým motorem 1,6 s výkonem 120 koní.
Jedna z největších předností Citroënu C4 je nápadná na první pohled: auto má pohledný design, hlavně přední část působí líbivě. Zboku působí novinka o něco usedleji než zepředu, zadní části dominují velká světla.
CITROËN C4 1,6 VTi - BEZPEČNOST A CENA | |
Crash testy Euro NCAP | Citroën C4 dostal v nárazovém testu pět hvězdiček (více o testu zde). |
Airbagy | 6 airbagů ve standardní výbavě - čelní, boční, hlavové neboli okenní. Žádné další ani za příplatek. |
ESP | V základní výbavě pro provedení Tendance a Exclusive. Levnější veze Attraction má ESP za příplatek 9000 Kč. |
Isofix | Zadní krajní sedadla mají isofixové úchyty. |
Cena | S testovaným motorem 1,6 VTi stojí od 349 900 korun (střední výbava Tendance). K základní výbavě Attraction jsou k mání dva motory - benzinový 1,4 VTi (od 274 900 Kč) a dieselový 1,6 HDi (od 329 900 Kč). |
Poznámka: duben 2011
Líbivá karoserie i interiér
433 centimetrů dlouhá karoserie nabízí uvnitř dost prostoru pro dva dospělé na předních sedadlech. Ani vzadu není nijak těsno.
Testovaný vůz však měl ve výbavě příplatkovou prosklenou střechu, která omezuje prostor kolem hlavy na zadním sedadle.
Kufr nabízí objem 380 litrů, pod jeho podlahou je náhradní kolo. Zadní sedadla jsou dělitelná v obvyklém poměru 1/3:2/3.
Zajímavý venkovní design Citroënu C4 přenesli jeho tvůrci také do interiéru. Palubní deska se láme do podobných tvarů, které lze najít na přídi auta.
Řidič i jeho spolujezdec ocení velmi dobrá sedadla s příjemnou tuhostí i bočním vedením.
Ani zboku nevypadá novinka nudne, zvláště s atraktivními litými koly
Výhled dozadu omezuje malé zadní okno. Vhod proto přijde zadní parkovací asistent.
K prostřední ze tří výbav je sada senzorů pro zadní nárazník za devítitisícový příplatek, nejvyšší výbava Exclusive jej má standardně - společně s předními senzory a systémem, který umí změřit velikost místa pro zaparkování.
Různých elektronických doplňků dostal Citroën C4 hodně. Nejvyšší výbava má sedadla s masážní funkcí. V praxi to znamená, že bederní opěrka se střídavě přifukuje a vyfukuje.
Za příplatek 25 tisíc korun lze získat i systém sledující mrtvý úhel zrcátek, který je podobně jako masírování zad obvyklý ve vyšších třídách aut.
CITROËN C4 1,6 VTi - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Citroën C4 se může pyšnit atraktivním designem a docela komfortním podvozkem. Interiér nabízí slušný prostor, zajímavě a kvalitně působí zpracování interiéru v čele s palubní deskou. Sedadla mají příjemné boční vedení. Plusem jsou také ceny, Citroën C4 lze koupit za méně než 300 tisíc korun. Kufr má solidní objem. |
Slabiny | Testovaný motor 1,6 VTi byl poměrně žížnivý, auto není "řidičské" - jeho ovládání a jízdní vlastnosti nepatří k technické špičce. Příplatková prosklená střecha ubírá prostor pro hlavy na zadních sedadlech. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Jízdní vlastnosti až za designem
Zatímco design patří k silným stránkám novinky a vnitřní prostor nezklame, pocity z jízdy samotné nepatří nejlepším.
Citroën C4 je rozkolébaný, volant nereaguje s přesností - pro řidiče, kteří si chtějí za volantem užít dokonalou techniku, toto auto není.
Na českých nerovných silnicích si však testovaný vůz nevedl špatně. Komfort a design jsou před technikou napřed.
Zadní světla se podobají menšímu Citroënu C3
Ani testovaný motor neudělal v testu kdovíjaký dojem. Jeho silnou stránkou je příjemný zvuk a dynamika ve vysokých otáčkách.
Na německých dálnicích s neomezenou rychlostí si tak vedl lépe než na českých, kde se očekává více briskních reakcí v rychlostech okolo 100 km/h.
Stodvacetikoňový motor pracuje bez turba, které dává svým motorům stále více konkurentů.
Zklamáním byla spotřeba paliva testovaného Citroënu C4 1,6 VTi. V průměru se podle palubního počítače zastavila na 8,2 l/100 km. Na dálnici se pohybovala okolo devíti litrů, na okreskách motor polykal v průměru 7,5 litru.
Dobře fungovalo řazení pětistupňové převodovky. Její chybějící šestý stupeň by spotřebu benzinu o něco určitě snížil.
Petr Buček
CITROËN C4 1,6 VTi - TECHNICKY | |
Motor | Benzinový čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 88/120 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 160/4250 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální pětistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 193 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,8 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,8 město/4,7 mimo město/ 6,2 kombinace |
Emise CO2 | 143 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4329/1789/1489 |
Rozvor (mm) | 2608 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1205 |
Objem kufru (l) | 380/1283 se sklopenými sedadly |
Pramen: Citroën
Jak si Citroën C4 povede na trhu s ojetinami?
reklama

Čtěte také:
Test Toyoty Auris HSD: hybrid je tichý a úsporný hlavně ve městě
Test Opelu Astra 1,6 Turbo: dlouhán mezi sobě podobnými
Test Škody Octavia 1,2 TSI: motor je navzdory malému objemu pružný a tichý
Test auta: prostorná a rychlá Kia Cee´d 1.6 CRDi
Test Renaultu Mégane Grandtour 1,4 TCe: umně zamaskovaný kombík