Domů > Spodní články

Test Citroënu C4 1,6 VTi: ve znamení komfortu a designu


velikost textu:
     
27.dubna 2011 00:01
 
Nový Citroën C4 se v testu AutemBezpečně.cz představil jako komfortní vůz se slušným prostorem a příznivou cenou. Testovaný benzinový motor 1,6 VTi však polykal v průměru 8,5 litru paliva na 100 km, což je při současných cenách u čerpadel hodně.

Petr Buček
K silným stránkám nového Citroënu C4 patří jeho design 


Cé-čtyřka je pětidveřovým hatchbackem nižší střední třídy a konkuruje vozům Renault Mégane, Kia cee´d, Hyundai i30, Volkswagen Golf nebo Ford Focus.

Hlavními protivníky jsou spíše značky z Koreje a Francie - i ony v této třídě nabízejí pětidveřové auto za přibližně 300 tisíc korun.

Oproti konkurenci se C4 nabízí výhradně s pěti dveřmi - ani třídveřovou karoserii, ani kombíka francouzská novinka nenabídne.

Redakce AutemBezpečně.cz otestovala nový citroën s benzinovým motorem 1,6 s výkonem 120 koní.

Jedna z největších předností Citroënu C4 je nápadná na první pohled: auto má pohledný design, hlavně přední část působí líbivě. Zboku působí novinka o něco usedleji než zepředu, zadní části dominují velká světla.

CITROËN C4 1,6 VTi - BEZPEČNOST A CENA

Crash testy Euro NCAPCitroën C4 dostal v nárazovém testu pět hvězdiček (více o testu zde).
Airbagy6 airbagů ve standardní výbavě - čelní, boční, hlavové neboli okenní. Žádné další ani za příplatek.
ESPV základní výbavě pro provedení Tendance a Exclusive. Levnější veze Attraction má ESP za příplatek 9000 Kč.
IsofixZadní krajní sedadla mají isofixové úchyty.
CenaS testovaným motorem 1,6 VTi stojí od 349 900 korun (střední výbava Tendance). K základní výbavě Attraction jsou k mání dva motory - benzinový 1,4 VTi (od 274 900 Kč) a dieselový 1,6 HDi (od 329 900 Kč). 

Poznámka:  duben 2011

Líbivá karoserie i interiér

433 centimetrů dlouhá karoserie nabízí uvnitř dost prostoru pro dva dospělé na předních sedadlech. Ani vzadu není nijak těsno.

Testovaný vůz však měl ve výbavě příplatkovou prosklenou střechu, která omezuje prostor kolem hlavy na zadním sedadle.

Kufr nabízí objem 380 litrů, pod jeho podlahou je náhradní kolo. Zadní sedadla jsou dělitelná v obvyklém poměru 1/3:2/3.

Zajímavý venkovní design Citroënu C4 přenesli jeho tvůrci také do interiéru. Palubní deska se láme do podobných tvarů, které lze najít na přídi auta.

Řidič i jeho spolujezdec ocení velmi dobrá sedadla s příjemnou tuhostí i bočním vedením.

Ani zboku nevypadá novinka nudne, zvláště s atraktivními litými koly

 

Výhled dozadu omezuje malé zadní okno. Vhod proto přijde zadní parkovací asistent.

K prostřední ze tří výbav je sada senzorů pro zadní nárazník za devítitisícový příplatek, nejvyšší výbava Exclusive jej má standardně - společně s předními senzory a systémem, který umí změřit velikost místa pro zaparkování.

Různých elektronických doplňků dostal Citroën C4 hodně. Nejvyšší výbava má sedadla s masážní funkcí. V praxi to znamená, že bederní opěrka se střídavě přifukuje a vyfukuje.

Za příplatek 25 tisíc korun lze získat i systém sledující mrtvý úhel zrcátek, který je podobně jako masírování zad obvyklý ve vyšších třídách aut.

CITROËN C4 1,6 VTi - HODNOCENÍ

PřednostiCitroën C4 se může pyšnit atraktivním designem a docela komfortním podvozkem. Interiér nabízí slušný prostor, zajímavě a kvalitně působí zpracování interiéru v čele s palubní deskou. Sedadla mají příjemné boční vedení. Plusem jsou také ceny, Citroën C4 lze koupit za méně než 300 tisíc korun. Kufr má solidní objem.
SlabinyTestovaný motor 1,6 VTi byl poměrně žížnivý, auto není "řidičské" - jeho ovládání a jízdní vlastnosti nepatří k technické špičce. Příplatková prosklená střecha ubírá prostor pro hlavy na zadních sedadlech.

Pramen: AutemBezpečně.cz

Jízdní vlastnosti až za designem

Zatímco design patří k silným stránkám novinky a vnitřní prostor nezklame, pocity z jízdy samotné nepatří nejlepším.

Citroën C4 je rozkolébaný, volant nereaguje s přesností - pro řidiče, kteří si chtějí za volantem užít dokonalou techniku, toto auto není.

Na českých nerovných silnicích si však testovaný vůz nevedl špatně. Komfort a design jsou před technikou napřed.

Zadní světla se podobají menšímu Citroënu C3

 

Ani testovaný motor neudělal v testu kdovíjaký dojem. Jeho silnou stránkou je příjemný zvuk a dynamika ve vysokých otáčkách.

Na německých dálnicích s neomezenou rychlostí si tak vedl lépe než na českých, kde se očekává více briskních reakcí v rychlostech okolo 100 km/h.

Stodvacetikoňový motor pracuje bez turba, které dává svým motorům stále více konkurentů.

Zklamáním byla spotřeba paliva testovaného Citroënu C4 1,6 VTi. V průměru se podle palubního počítače zastavila na 8,2 l/100 km. Na dálnici se pohybovala okolo devíti litrů, na okreskách motor polykal v průměru 7,5 litru.

Dobře fungovalo řazení pětistupňové převodovky. Její chybějící šestý stupeň by spotřebu benzinu o něco určitě snížil.

Petr Buček

CITROËN C4 1,6 VTi - TECHNICKY

MotorBenzinový čtyřválec
Výkon (kW/koní)88/120
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.)160/4250
Poháněná kolaPřední
PřevodovkaManuální pětistupňová
Maximální rychlost (km/h)193
Zrychlení 0-100 km/h (s)10,8
Spotřeba paliva (l/100 km)

8,8 město/4,7 mimo město/ 6,2 kombinace

Emise CO2143 g/km kombinace
Exhalační normaEuro 5
Rozměry (d/š/v - mm)4329/1789/1489
Rozvor (mm)2608
Pohotovostní hmotnost (kg)1205
Objem kufru (l)380/1283 se sklopenými sedadly 

Pramen: Citroën


Jak si Citroën C4 povede na trhu s ojetinami?

Dá se předpokládat, že nový model C4 bude na trhu ojetých vozidel stabilnější než starý model.

Je to dáno jednak velmi povedeným vzhledem (vozidlo je opravdu líbivé a nesetkal jsem se s negativní odezvou na vzhled nové C4) a potom také tím, že kvalita vozů Citroën je dlouhodobě na velmi dobré úrovni a toto se pomalu dostává i do povědomí veřejnosti.

Ve vozidlech nižší střední třídy jsou nejoblíbenější benzínové motory 1,6. Moderní motory 1,4 jsou však výkonově plně dostačující motorizací a mají nižší spotřebu pohonných hmot.

Pořizovací cena vozidla s motorem 1,4 je výrazně nižší než v případě motoru 1,6, přičemž náklady na pravidelnou údržbu jsou také nižší a spolehlivost tohoto agregátu je prakticky stejná jako u silnějšího motoru.

Koupě nové C4 s motorem 1,4 je rozumná varianta pro toho, kdo chce ušetřit a neklade důraz na dynamické vlastnosti vozidla.

Do nové C4 se montují také dieselové motory 1,6 a 2,0 HDi koncernu PSA, které jsou velmi dobře hodnocené odborníky i uživateli.

Tyto motory se vyznačují nízkou spotřebou nafty, vysokým výkonem, velmi dobrou cenou za pravidelnou údržbu a nízkou poruchovostí.

Můžeme předpokládat, že nová C4 si bude dobře držet svoji cenu i s dieselovým motorem.

Alexandr Jordanov, EurotaxGlass´s Czech s.r.o.


reklama

Hledáte, kde by se dalo pořídit toto auto? Zavítejte na nabídku modelu Citroën C4.

 

 

 

Čtěte také:

Test Toyoty Auris HSD: hybrid je tichý a úsporný hlavně ve městě

Test Opelu Astra 1,6 Turbo: dlouhán mezi sobě podobnými

Test Škody Octavia 1,2 TSI: motor je navzdory malému objemu pružný a tichý

Test auta: prostorná a rychlá Kia Cee´d 1.6 CRDi

Test Renaultu Mégane Grandtour 1,4 TCe: umně zamaskovaný kombík



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

1.12.2023 14:06:13
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku