Pneumatiky si žádají při uskladnění chlad, sucho a tmu

Německý autoklub ADAC sestavil přehled nejdůležitějších zásad pro výměnu pneumatik.
Řidiči by podle nich neměli zapomínat označit vyměňovaná kola křídou. Zkratky jako PP pro pravou přední nebo LZ pro levou zadní pneumatiku přijdou při dalším přezouvání vhod.
Aby nedocházelo k různému ojetí pneumatik, je dobré je vždy po 10 tisících kilometrech prohodit. To znamená dát pár zadních kol na přední osy auta a naopak přední kola namontovat dozadu.
Je neméně důležité, aby majitel auta nebo technik v pneuservisu důkladné přezouvané pláště zkontroloval. Vážné nebezpečí představují boule nebo hluboké trhliny v gumách.
Jakmile se takové závady objeví, patrně není v pořádku kostra pneumatiky. Jediným řešením je výměna takto poškozeného kusu za nový.
Kontrola hloubky dezénu patří ke každé výměně pneumatik. Jakmile poklesne pod čtyři milimetry, přichází čas pro koupi nové sady.
Kdo uskladňuje pneumatiky na discích, přijde mu vhod, když ještě před uložením pneumatiky přifoukne o 0,5 baru proti předepsaným hodnotám. Během léta část vzduchu z plášťů unikne, ale pro první cestu k pumpě ke kompresoru bude tlak dostatečný.
Různá pravidla platí pro uložení pneumatik na léto v garáži nebo ve sklepě. Kola na discích mají ležet vodorovně na sobě. Dobrým řešením je také zavěšení na háky na zeď.
Naproti tomu pneumatiky bez disků je vhodnější postavit vedle sebe do svislé polohy.
Podlaha, na které zimní kola přečkají letní měsíce, má být suchá a nezamaštěná od oleje, benzinu nebo jiných kapalin.
reklama
Stojící pneumatiky je dobré vždy po několika týdnech o něco pootočit.
Podle ADAC gumám nejvíce vyhovuje tma, chlad a sucho.
Naopak není dobré pneumatiky vystavit pravidelnému přímému slunci a stálé vlhkosti. Rozhodně se nedoporučuje gumy naskládat do čela garáže a používat je jako nárazník při parkování auta.
Samozřejmostí je kontrola hloubky vzorku zimních pneumatik před uskladněním. Jakmile klesne pod čtyři milimetry, ztrácí guma své dobré vlastnosti a majitel se musí připravit na koupi nové sady kol.
(buč)
Čtěte také:
Ojeté zimní pneumatiky vs. letní obutí: risk, který nestojí za to
Test porovnal nové a staré pneumatiky: bezpečnost klesá se stářím
Velký test letních pneumatik ADAC 2011: nejlepší zabrzdí o 22 metrů blíž než nejhorší
Ideální okamžik pro přezutí pneumatik neexistuje
Test letních pneumatik si vzal na mušku ekologii a bezpečnost
Sjeté a podhuštěné pneumatiky jsou nebezpečné, podívejte se jak