Domů > Spodní články

Jednička od BMW přichází podruhé a je větší, těžší i rychlejší


velikost textu:
     
7.června 2011 00:02
 

Jediné auto velikosti Volkswagenu Golf s pohonem zadních kol dostává nástupce. Nové BMW řady 1 bude mít motory výhradně s turbem, do délky povyrostlo o 8,5 centimetru.


BMW
Nové BMW řady 1 se v prodejnách bavorské značky objeví na konci léta 


„Jednička“ je nejlevnějším BMW, pětidveřová verze stojí od 600 tisíc korun. Právě tato karoserie nyní dostává nástupkyni.

BMW řady 1 se protáhlo do délky na 432 centimetry. Díky tomu má být prostornější než předchůdce.

O tři centimetry se prodlužuje také rozvor kol a o necelé dva centimetry přibrala novinka do šířky.

Cena jedničky se oproti první generaci o moc nezmění. BMW uveřejnilo ceník pro německý trh, kde základní verze 116i přijde na 23 850 eur. To je v přepočtu opět šest set tisíc korun.

Zadní kola budou roztáčet prozatím jen čtyřválcové motory, všechny dostanou turbo. 

Nejlevnější BMW řady 1 s pětidveřovou karoserií bude opět stát okolo 600 tisíc korun


Mezi benzinovými pohony se vedle základní verze 116i (136 koní) objeví také 118i (170 k). V obou případech se jedná o šestnáctistovky.

Trojice dieselových pohonů má jednotný objem válců dva litry. Základní provedení 116d nabídne 116 koní, prostřední z dieselů 118d dostane 143 koní a nejsilnější nafťák 120d nabídne výkon 184 koní.

Trio naftových motorů má podle údajů automobilky vystačit v průměru se 4,5 litry paliva na sto kilometrů.

Všechny motory bude vypínat a zapínat start/stop systém, samozřejmostí je rekuperace brzdné energie.

Design novinky se nezměnil nijak zásadně


Standardní výbavu představuje u nové jedničky šestistupňová manuální převodovka, za příplatek okolo 50 tisíc korun (v Německu 2150 eur) bude k mání osmistupňový automat. 

Spolu s prodlouženou karoserií se zájemci o BMW řady 1 mohou těšit také na větší zavazadlový prostor. Kufr má nově objem 360 litrů, předchůdce nabízel o 30 litrů méně.

V příplatkové výbavě se objeví zadní sedadlo dělené v poměru 40:20:40, které umožní větší variabilitu při převážení rozměrných předmětů.

Kufr má větší objem a zadní sedadla jsou za příplatek dělitelná v poměru 40:20:40


BMW slibuje, že nová jednička bude komfortnější než předchozí model, kterému jeho příznivci tvrdší podvozek často odpouštěli ve prospěch výborných jízdních vlastností.

V prodeji se novinka objeví na konci letošního léta.

(buč)


Čtěte také: 

Autoškoly v Japonsku si udržují klientelu nabídkou masáží či jízd v BMW

Nejhorší řidiči jsou majitelé BMW 



Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

3.10.2023 7:13:09
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku