Nová Toyota Yaris povyrostla a myslí víc na řidiče
Rovnou o deset centimetrů delší auto nabízí Toyota ve třetí
generaci modelu Yaris, který bude v prodeji od podzimu. Malý vůz se tváří
dospěleji než předchůdce, je delší a má větší rozvor. Řidičovi dává nová Toyota Yaris více
najevo, že pánem je tu on.

Yaris se svými nově nabytými deseti centimetry navíc oproti předchůdci má do délky 389 cm. Řadí se tak mezi kratší malé vozy, přesto má ještě dva menší sourozence – Aygo, které se vyrábí spolu s miniaturními Peugeoty a Citroëny v Kolíně, a výhradně velkoměstský trpasličí vozítko iQ.
Na první pohled lze odlišit následníka třetí nejmenší toyoty. Ačkoli Yaris patří mezi malé vozy podobně jako Škoda Fabia, čtyřmetrový český vůz japonského nováčka stále o 11 centimetrů do délky předhání.
Výrazný je rozdíl v délce rozvoru, u nového Yarisu narostl o pět centimetrů. S 251 cm najdou extra místo pro kolena pasažéři na zadních sedadlech.
Budíky hezky před volantem, tak jak to chce tradicionalisticky založený řidič
Nový Yaris je široký 1695 milimetrů, tedy nachlup stejně jako stávající verze. Sportovnější vzezření by novince měla dodat výška vozu snížená o dva centimetry, do výšky bude mít 151 cm.
Oproti předchůdci, který se ještě pár měsíců bude prodávat, lze následníka na první pohled odlišit podle ostřejších rysů. Dobíhající Yaris je na pohled sympatické vajíčko oblých tvarů s přední kapotou profilovanou podobně jako u většího Aurise.
Dosluhující verze Toyoty Yaris svými oblými tvary imponuje řidičkám
Markantní rozdíly jsou uvnitř vozu. Zatímco stávající model má před řidičem „vymeteno“, displej s budíky uprostřed přístrojové desky a ovladače vertikálně srovnané pod sebou, nový Yaris má palubku pojatou konzervativněji.
A není to na škodu, nový design se více obrací k řidiči. Na budíky nově kouká motorista přímo skrz horní půlku volantu. Ovladače jsou navržené v tradičnějším uspořádání oproti dnešnímu yarisu, některé futuristické prvky si ale ponechaly.
Před řidičem a spolujzedcem nic, vše uprostřed. Takto má přístrojovou desku pojatou odcházející generace Toyoty Yaris.
Novinku, která se v České republice začne prodávat letos v říjnu, budou pohánět tři motory. U benzinových bude na výběr z motorů 1,0 l VVT-i a 1,33 l Dual VVT-i, na vyznavače úsporné jízdy na naftu čeká turbodiesel 1,4 l D-4D.
Podle serveru Automotive News bude od poloviny příštího roku v nabídce i hybrid kombinující pohon na naftu a elektrickou energii. Zájemce láká na úsporné motory, kvalitu zpracování a pověst výrobce spolehlivých aut.
Letos od ledna do května si u nás stávající generaci vozu koupilo podle Svazu dovozců automobilů 546 motoristů. V tomto období byla Toyota Yaris desátým nejprodávanějším malým vozem v České republice.
(rub)
Čtěte také:
Test Toyoty Auris HSD: hybrid je tichý a úsporný hlavně ve městě
Toyota Corolla 1,6 v testu – překvapivě úsporný sedan