Domů > Spodní články

Malé auto coby druhé do rodiny je za méně než 200 tisíc korun


velikost textu:
     
12.srpna 2011 00:02
 

Pět míst a patero dveří, délka kolem čtyř metrů, kufr mezi 200 a 300 litry objemu. Tak by mohl vypadat prototyp druhého auta pro rodinu pro případ, že větší MPV či kombík zrovna není po ruce.


Chevrolet, Citroën
Dobíhající modely jako například Chevrolet Aveo, který už má nástupce, se prodávají za nízké ceny 

Na trhu jsou auta i menší a levnější než zhruba čtyřmetrové hatchbacky, ne vždy ale mají 5 dveří, 5 míst a dostatek litrů pro tašky v kufru. Proto se toto srovnání nejlevnějších druhých aut pro rodinu zabývá vozy z kategorie malých.

Do té nepatří ani Dacia Sandero, která je v základu ještě za méně peněz než nejlacinější z desítky malých aut, ale její rozvor ji řadí mezi nižší střední třídu. 

Srovnávané vozy mají sloužit jako druhý, dalo by se říct záložní vůz pro rodinu. Když hlavní rodinný transportér není zrovna k dispozici, rodina může vzít zavděk drobnější náhradou.

Třídveřové verze některých modelů by byly podstatně levnější než zde srovnávané vozy, ale jestliže mají sloužit jako záloha pro převoz rodiny, pak samostatný pár dveří pro pasažéry vzadu je nutnost.

Nezanedbatelným kritériem pro výběr druhého vozu do rodiny je i velikost kufru. Z nejlevnější desítky se nejprostornějšímu kufru Škody Fabia nejvíce přiblížil svým objemem zavazadlový prostor Citroënu C3. 


Mezi nejlevnějšími malými auty jde hlavně o cenu, výbava je někdy velmi - diplomaticky řečeno - základní. Jiné modely ale i u té největší láce aspoň jistou úroveň komfortu nabízejí. Od téže značky lze za podobný peníz koupit starší, lépe vybavený model i jeho nablýskaného nástupce.

U některých modelů je k dispozici bohatší výbava pro komfortní jízdu, bezpečnostních prvků je zde ale pomálu. Třeba u starší verze Chevroletu Aveo v základní výbavě Base nechybí rádio a klimatizace, airbag pro spolujezdce je ovšem až za příplatek šest tisíc korun.

Jeho nástupce, který se také vešel do nejlevnější desítky, má výbavu pestřejší. Moderní nové Aveo s bohatou nabídkou bezpečnostní výbavy už v základu je ale o víc než 35 tisíc dražší než předchůdce. 

Kolem hranice dvou set tisíc korun je u pětidveřových vozů velikosti zhruba Škody Fabie největší tlačenice. A právě i mladoboleslavský malý vůz je v nejlevnější variantě k mání právě za tuto magickou částku.

 10 nEJLEVNĚJŠÍCH AUT Z KATEGORIE MALÉ VOZY
Model a výbava Motor a max. výkon (kW/k)Spotřeba (l/100 km)Objem kufru (l) Základní cena (Kč) 
Chevrolet Aveo Base 1,2 62/84 7,1/4,6/5,5 220 178 000 
Renault Clio Storia 1,2 55/75 7,3/4,8/5,7 255 184 900 
Fiat Punto Actual 1,2 50/69  6,7/4,4/5,2 275 199 900 
Peugeot 206+ Urban 1,1 44/60 7,8/4,6/5,8 245 199 900 
Renault Clio Authetique 1,2 55/75 7,6/4,9/5,8 288 199 900 
Škoda Fabia Easy 1,2 44/60  7,5/4,7/5,7 315 199 900 
Citroën C3 X 1,1 44/60 8/4,9/6 300 204 900 
Hyundai i20 classic  1,2 57/78  6,4/4,5/5,2 295 204 990 
Chevrolet nové Aveo LS 1,2 51/70 7,6/4,8/5,8 290 214 900 
Peugeot 207 Access 1,4 54/75 8,6/4,9/6,3 267 219 900 

Poznámky: Spotřeba v litrech na 100 km je udávaná pro městský provoz/mimo město/smíšený provoz. Tabulka obsahuje údaje k pětidveřovým verzím sledovaných vozů, které mohou být i o dvacet tisíc dražší než třídveřové varianty. Všechny vozy mají posilovač řízení a úchyty ISOFIX na zadních krajních sedadlech. Většina cen je akčních, platných v srpnu 2011. 

Pramen: automobilky


Co nechybí v základní výbavě


Chevrolet Aveo Base

1 airbag, centrální zamykání, přední okénka v elektrice, rádio, klimatizace, sklopná dělená zadní sedadla, opěradla předních sedadel s kapsami

Renault Clio Storia

2 airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, přední okénka v elektrice, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sklopná dělená zadní sedadla

Fiat Punto Actual

2 airbagy, Stop&Start – systém krátkodobého vypnutí motoru, přední okénka v elektrice, sklopná dělená zadní sedadla

Peugeot 206+ Urban

2 airbagy, centrální zamykání, přední okénka v elektrice, zadní sedadlo typu lavice, plnohodnotné rezervní kolo

Renault Clio Authentique

4 airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, přední okénka v elektrice, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sklopná dělená zadní sedadla

Škoda Fabia Easy

2 airbagy, ukazatel vnější teploty, odkládací schránka u spolujezdce, zadní sedadlo a opěradlo sklopné vcelku, příprava pro příčný střešní nosič

Citroën C3 X

4 airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, přední okénka a zpětná zrcátka v elektrice, výškově stavitelné sedadlo řidiče, sklopná dělená zadní sedadla

Hyundai i20 Classic

6 airbagů, centrální zamykání, automatické uzamčení vozu při rozjezdu, sklopná dělená zadní sedadla

Chevrolet nové Aveo LS

ESP včetně asistenta rozjezdu do kopce, 6 airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, dálkově ovládané centrální zamykání, přední okna v elektrice, sklopná dělená zadní sedadla

Peugeot 207 Access

2 airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, přední okénka a zpětná zrcátka v elektrice, mlhovky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sklopná dělená zadní sedadla


Martin Urban


Čtěte také:

Jak jsme se mohli bez turba dříve obejít? Test Škody Fabia 1,2 TSI

Test Citroënu C3 1,6 HDI: úsporné auto, které má styl

Rozdíly v cenách nejlevnějších kombíků jsou velké, stejně jako ve výbavě

Nejlevnější rodinné minivany začínají na ceně čtvrt milionu korun


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

11.6.2023 0:18:38
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku