reklama  
   
Domů > Spodní články

Které auto je „nejzelenější“? Vedou hybridy, neztrácejí ani diesely


velikost textu:
     
19.srpna 2011 00:00
 

Nejšetrnějším autem k životnímu prostředí je luxusní Lexus CT 200h. Za ním následuje pionýr mezi hybridy Toyota Prius, obě nejlepší auta mají shodný pohon. Třetí příčka patří minivozítku Toyota iQ.


Lexus
Lexus CT 200h má shodný hybridní pohon s Toyotami Prius a Auris 


Žebříčky nejekologičtějších aut sestavuje jednou za rok Německý dopravní klub VCD.

Na celkové pořadí v jednotlivých skupinách aut má ze 60 procent vliv spotřeba paliva a s ní spojené emise oxidu uhličitého, 20procentní váhu přisuzuje dopravní klub hluku, který auto vydává, 15 procent zastupují ve výsledku každého auta škodlivé látky pro člověka a pět procent patří zatížení přírody v podobě vypouštěných oxidů dusíku.

Nejlépe si v žebříčcích VCD vedou hybridní toyoty a luxusy, které patří do společného koncernu a využívají shodné nebo podobné technologie.

Prim přitom hrají hybridní pohony, které spojují spalovací motory s elektromotory. Jsou však drahé.

Vítězný hybridní Lexus stojí 699 tisíc korun, Toyota Prius přijde na 640 tisíc, hybridní Auris od téže značky je k mání za 550 tisíc.

Mezi nejlepšími se objevují také škodovky s dříve zatracovanými dieselovými motory.

Dnešní naftové motory však jsou mnohem čistější a díky nízké spotřebě paliva získávají u dopravního klubu VCD hodně bodů.

Na výbornou si vedou turbomotory TDI s objemy 1,2 a 1,6 litru, jež dostávají pod kapoty vedle vozů z Mladé Boleslavi také ostatní auta koncernu Volkswagen.

(buč) 

 NEJEKOLOGIČTĚJŠÍ AUTA PODLE vCD PRO rOK 2011

 1. Lexus CT 200h1) 7,83
 2. Toyota Prius Hybrid1) 7,53
 3. Toyota iQ 1.0 VVT-i 7,43
 4. Toyota Auris Hybrid1) 7,33
 5. Honda Insight Hybrid2) 7,13
 6. Honda Jazz Hybrid2)  6,98
 7. Volkswagen Polo 1,2 TDI BlueMotion 6,95
 8. Kia Picanto 1,0 LPG ISG3) 6,88
 9. Nissan Micra Visia 1,2 DIG-S 6,84
10. Suzuki Alto 6,83
10. Nissan Pixo 6,83


 nEJLEPŠÍ MEZI KOMPAKTNÍMI AUTY4)

 1. Lexus CT 200h1) 7,83
 2. Honda Auris Hybrid1) 7,33
 3. Honda Insight Hybrid2) 7,13
 4. Škoda Fabia GreenLine 1,2 TDI 6,45
 5. Opel Astra 1,7 CDTI ecoFLEX 6,35
 6. Peugeot 308 e-HDI  6,20
 7. Volkswagen Golf 1,6 TDI BlueMotion 6,15
 8. Seat Leon 1,6 TDI e-ecomotive 5,95
 9. Ford Focus 1,6 TDCi 5,85
10.  Audi A3 1,6 TDI 5,75
10.  Renault Modus dci 5,75
10. Volkswagen Golf 1,2 TSI BlueMotion 5,75

 NEJLEPŠÍ RODINNÁ AUTA5)

 1. Toyota Prius Hybrid1) 7,53
 2. Seat Ibiza ST 1,2 TDI e-ecomotive 6,65
 3. Škoda Fabia GreenLine 1,2 TDI Combi 6,45
 4. Škoda Octavia GreenLine 1,6 TDI 6,15
 4. Volvo S40 DRIVe 6,15
 4. Volvo V50 DRIVe 6,15
 7. Škoda Octavia GreenLine 1,6 TDI Combi 5,95
 7. Toyota Verso-S 1,4 D-4D MMT  5,95
 9. Škoda Fabia 1.6 TDI Combi 66 kW 5,85
 9 Volkswagen Jetta 1,6 TDI BlueMotion  5,85
 9. Volkswagen Golf Variant 1,6 TDI BlueMotion 5,85

 nEJLEPŠÍ SEDMIMÍSTNÁ AUTA

 1. Volkswagen Touran 1.4 TSI EcoFuel (CNG) DSG6) 5,73
 2. Renault Grand Scénic 1,6 dCi  4,95
 3. Volkswagen Touran 1.6 TDI BlueMotion 4,85
 4. Citroën C4 Grand Picasso 1,6 e-HDI 4,25
 5. Volkswagen Touran 1,2 TSI BlueMotion 4,05

 AUTA S NEJNIŽŠÍMI EMISEMI CO2 (G/KM)

 1. Smart fortwo coupé 40 kW cdi 86
 2. Lexus CT 200h1) 87
 2. Volkswagen Polo 1,2 TDI BlueMotion 87
 4. Toyota Prius Hybrid1) 89
  Toyota Auris Hybrid1) 
  Seat Ibiza 1.2 TDI e-ecomotive/ST 89
  Škoda Fabia GreenLine 1.2 TDI/Combi 89
 8. Kia Picanto 1,0 LPG ISG3) 90
 9. Fiat 500 0.9 8V Twin Air 92
10. Citroën C3 1,6 e-HDI 93

Poznámka: 1) Auto s hybridním pohonem se systémovým výkonem 100 kW. Tvoří jej benzinový motor 73 kW/100 koní a elektromotor s výkonem 60 kW/82 k; 2) Auto s přídavným elektromotorem s výkonem 10 kW/14 koní; 3) Dvojitý (bivalentní) pohon na LPG nebo benzin; 4) Auta s délkou od 4,0 metrů a s výškou do 1,55 m, s prostorem pro zavazadla nejméně 300 litrů; 5) Přinejmenším pětisedadlová auta se čtyřmi dveřmi, s objemem kufru nad 400 litrů, do délky mající nejméně 4,2 m, nebo s vyšší karoserií minivanu; 6) Monovalentní pohon převážně na zemní plyn CNG s malou benzinovou rezervou 11 litrů.

Výsledek každého auta vychází z několika faktorů, nejdůležitějším je množství vypouštěného CO2 (60 %), následuje hluková zátěž (20 %), emise škodlivin pro člověka (15 %) a zátěž pro přírodu (5 %).

Pramen: VCD

 

Čtěte také:

Test Renaultu Grand Scénic 1,6 dCi: nový motor pro klasika

Test Toyoty Auris HSD: hybrid je tichý a úsporný hlavně ve městě

Test Škody Roomster 1,2 TDI Greenline: za eko se platí

Test omlazeného Citroënu Grand C4 Picasso 1,6 e-HDi: ve znamení výhledu a prostoru

Test Škody Octavia 1,2 TSI: motor je navzdory malému objemu pružný a tichý 


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 
 
Boska - Je to reálné?
článek zajímavý, ale jak je možné, že NEJEDOVATÉ CO2 má váhu 60%, ...

Celkem 1 příspěvků, poslední 5.7.2012 16:33:02.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

23.4.2021 14:04:03
reklama
  reklama  
   


Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku