Domů > Spodní články

Volkswagen Up aneb jak bude vypadat nová malá škodovka


velikost textu:
     
23.srpna 2011 00:01
 

Volkswagen jde „kolínskou“ cestou. Stejně jako ve středočeské továrně vznikají vedle sebe miniauta Toyota, Citroën a Peugeot, které se liší jen v detailech, bude bratislavská fabrika vypouštět do světa navzájem podobná minivozítka značek Volkswagen, Škoda a Seat.


Volkswagen
Podobně jako auta z Kolína bude mít také Volkswagen Up černé víko kufru 

Jako první se z trojice bratislavských novinek představuje Volkswagen Up. Automobilka jej módně ve svých materiálech označuje jako up!, v názvu je jak malé písmeno na začátku slova, tak i vykřičník na konci.

Německá značka uvádí model Up jako kompaktního specialistu do města. Je dlouhý 3,54 cm, což je o deset centimetrů více, než má na délku jedno z kolínských trojčat Peugeot 107. 

Také rozvorem dlouhým 242 cm Up malého peugeotu překonává. O osm centimetrů.

Do šířky a do výšky budou auta z Bratislavy i Kolína srovnatelná. Up je široký 1,64 metru a vysoký 1,48 m.

Volkswagenu se s miniauty v minulosti nedařilo. Změní to Up a jeho sourozenci?


"Ideálním tvarem pro maximální využití prostoru v malém automobilu by byla obdélníková krabice. 

V případě modelu up! se nám podařilo navrhnout šarmantně čistý a designově přitažlivý tvar karoserie, který neztrácí ze zřetele využití vnitřního prostoru,“ tvrdí Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen v tiskové zprávě k novému vozu.

Přes své malé rozměry uveze Up až čtyři dospělé cestující. Přitom má být k dispozici kufr se solidním objemem 251 litrů. 

Kolik bude stát jedno z bratislavských trojčat, není zatím jasné. Kolínský konkurent Peugeot 107 přijde v základní verzi s jedním párem dveří na 170 tisíc korun.

Elektrický Up se má začít prodávat už za dva roky


Volkswagen Up však chce mezi malá auta přinést dosud nevídanou výbavu. Budě umět (zřejmě za příplatek) rozpoznat překážku a sám před ní začne brzdit.

Systém City Emergency Braking se automaticky aktivuje při rychlosti pod 30 km/h.

S pomocí laserového senzoru sleduje prostor před autem, aby včas odhalil hrozící kolizi. Dosud takový automatický brzdový systém dostávala drahá a luxusní auta.

Barvu interiéru lze přizpůsobit venkovnímu lakování


I přes původní plány uložit motor miniauta dozadu a pohánět zadní kola nakonec Volkswagen sáhnul ke koncepci „vše vpředu“.

Městské vozítko Up dostane novou generaci tříválcových benzinových litrových motorů ve dvou výkonových stupních 44 kW/60 k a 55 kW/75 k.

Kombinovaná spotřeba benzinu u základního motoru se systémem stop/start má být 4,2 l/100 km.

A konečně v roce 2013 se představí také Volkswagen Up poháněný  elektřinou.

Prodej nového miniauta se znakem Volkswagenu začne v Česku na jaře příštího roku.

Kdy přijde na trh pětidveřová varianta a další zvažovaná verze s vyšší karoserií, automobilka nezveřejnila.

(buč)


Čtěte také:

Hity a propadáky mezi osobními auty. Co Češi letos kupují?

Malé auto coby druhé do rodiny je za méně než 200 tisíc korun


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

11.6.2023 0:19:15
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku